Feladja az LG az okostelefon-piacot
Csaknem hat évnyi folyamatosan veszteséges működést követően lehúzza a rolót a dél-koreai LG Electronics okostelefonokat gyártó részlege - jelentette be a hétvégén a vállalat. A piac ezzel egy újabb, nagy nevű szereplőt vesztett el, mely az utóbbi években főleg Észak-Amerikában tudott úgy-ahogy a felszínen maradni.
Kapitulál az LG Electronics az okostelefon-piacon, ezzel egy újabb, egykor dobogós helyen álló ismert mobilmárka tűnhet el hamarosan a süllyesztőben a Nokia és a BlackBerry után. A dél-koreai gyártó ráadásul a jelenlegi tervek szerint nem licenceli a márkát sem tovább, ahogy tette azt a két fenti brand tulajdonosa, vagyis az LG mobilok mindenféle utóélet nélkül tűnhetnek el végleg a süllyesztőben.
PÉNZÉGETŐ
Az LG Electronics látványos szenvedése az okostelefon-piacon közel hat éve tart, azóta a divízió folyamatosan veszteséges, a koreai vállalatóriás pedig ez idő alatt összesen mintegy 4,5 milliárd dollárt égetett el annak működtetésére, illetve az újbóli felívelést célzó folyamatos próbálkozásokra. A vállalat mostanra végül már csak az észak-amerikai piacon tudta megőrizni dobogós helyét - itt a cég 10%-os piacrészével a legutóbbi piackutatások alapján a harmadik legnagyobb gyártónak számít az Apple és a Samsung mögött.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Ráadásul ezek a készülékek zömében alsó-középkategóriás vagy belépőszintű modellek, vagyis a részleg számára meglehetősen csekély nyereségtermelő hatással kecsegtetnek. A globális piacon a cég helyzete ennél is lehangolóbbá vált mostanra, így tavaly az LG összesen 23 millió okostelefont szállított, ami a teljes piaci volumen alig 2%-a, illetve kevesebb mint a tizede a legnagyobb dél-koreai rivális, a Samsung Electronics által leszállított mennyiségnek.
Az LG számára a divízió elkaszálása így mostanra kézenfekvő döntéssé vált, noha a menedzsment az utolsó pillanatig igyekezett kitartani amellett, hogy a részleget valamilyen formában megmentse. Az okostelefon-üzletág a koreai cég öt részlege közül bevételarányosan mára a legkisebbé vált, mely a legutóbbi üzleti negyedévben már csupán 7%-át adta a vállalat teljes árbevételének.
SOK PIACELSŐSÉG, KEVÉS EREDMÉNY
Pedig a vállalat többször igyekezett olyan modellekkel színre lépni, melyek valamilyen módon kilógtak a mezőnyből, így például az LG készítette az első, kapacitív érintőkijelzős mobilt (LG Prada), de a cégnek volt ívelt kijelzős típusa (G Flex) is, valamint az utóbbi egy évben elforgatható (Wing) és feltekerhető kijelzős (Rollable) típusokat is bemutatott, illetve elsőként tett mobil hátlapjára ultraszéles-látószögű kamerát (LG G5).
Az ezekből jónak tűnő ötleteket végül a versenytársak jobb megvalósítással átvették, illetve akadt olyan megoldás is, melyet minden mérnöki bravúr ellenére érdeklődés hiányában elkaszáltak a cégen belül. Az LG mélyrepülését szakértők egybehangzó véleménye szerint elsősorban az elhibázott, illetve az alulfinanszírozott marketingnek köszönheti, melynek eredményeként az utóbbi években egyre élénkebbé váló verseny végül teljesen bedarálta a kisebbik dél-koreai mobilgyártót