Belép a magyar notebookpiacra az LG
Új termékkategória értékesítését kezdi meg hazánkban az LG Electronics - derül ki a távol-keleti vállalat friss közleményéből. A gyártó több más piacon már ismert, prémium kategóriás gram laptopjai heteken belül Magyarországon is elérhetőek lesznek.
Már 2021 második negyedévében megvásárolhatóak lesznek a nagyobb elektronikai áruházak kínálatában az LG gram prémium notebookjai, amely egyben egy új termékkategória hazai bevezetését jelenti a vállalat történetében. Az LG ezzel Magyarországon kifejezetten a felsőkategóriás üzleti laptopok szegmensét célozza az akár egész napos üzemidejű, alig 1 kg-os, nagykijelzős — köztük 16 és 17 hüvelykes képátlójú — termékeivel.
A lépés legfőbb okát nem nehéz kitalálni. Ahogy arra a sajtóközlemény is egyértelműen rávilágít, a hazai piacon az elmúlt egy évben tapasztalt, a home office térnyerése miatt megnövekedett vásárlói érdeklődés komoly szerepet játszott abban, hogy az LG végül az új termékcsoport magyarországi bevezetése mellett döntött.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
"Úgy látjuk, hogy a magyar piac egyre specifikusabb vásárlói igényeket kell, hogy kiszolgáljon ezen a területen, a jelenlegi kínálat pedig nem elégíti ki teljes mértékben azt. Ezért döntöttünk úgy, hogy prémium termékeinkkel mi is beszállunk a versenybe. Az LG PC üzletága nemzetközi szinten is kiemelkedően teljesít, a gram termékcsaláddal kapcsolatos visszajelzések pedig nagyon jók. Mivel a vevői tapasztalatok nemzetközi szinten pozitívak, arra számítunk, hogy a hazai vásárlóközönség tetszését is hamar elnyerik majd ezek az erős, ugyanakkor elképesztően könnyű és elegáns készülékek” — mondta Orémus Eszter, az LG IT termékekért felelős marketingmenedzsere.
Az LG IT termékei idehaza már egyaránt ismertek és népszerűek: a gyártó jelen van az általános, üzleti, gaming és orvosi monitorok, valamint az üzleti kijelzők és projektorok piacán is, amely portfólió most tovább bővül a laptop termékkategóriával. Bár friss és pontos adatok jelenleg nem állnak a HWSW rendelkezésére, az elmúlt évek években a vállalat konzumer (főként a játékosoknak szánt) monitorai meghatározó pozícióra tettek szert a magyar piacon.
Okostelefonok helyett notebookok?
A notebookok megjelenése mögött nem csak a termékek iránti növekvő igény állhat. Iparági pletykák szerint ugyanis az LG-nél már egy ideje napirenden van, hogy teljesen kilép a számára évek óta csak veszteséget termelő okostelefon-piacról. Bár az erre vonatkozó híreket a vállalat kategorikusan tagadja, a The Verge januári cikke megerősítette egy kapcsolódó levél hitelességét és az ilyen irányú szándékot. A vállalat szóvivője akkor úgy fogalmazott, hogy az LG elkötelezett a mobilos üzletág kihívásainak leküzdése mellett - az bármilyen nehéz döntést is kíván. Egyelőre ugyanakkor a cég szerint még nem született végleges elhatározás az ügyben.