Belép a magyar notebookpiacra az LG
Új termékkategória értékesítését kezdi meg hazánkban az LG Electronics - derül ki a távol-keleti vállalat friss közleményéből. A gyártó több más piacon már ismert, prémium kategóriás gram laptopjai heteken belül Magyarországon is elérhetőek lesznek.
Már 2021 második negyedévében megvásárolhatóak lesznek a nagyobb elektronikai áruházak kínálatában az LG gram prémium notebookjai, amely egyben egy új termékkategória hazai bevezetését jelenti a vállalat történetében. Az LG ezzel Magyarországon kifejezetten a felsőkategóriás üzleti laptopok szegmensét célozza az akár egész napos üzemidejű, alig 1 kg-os, nagykijelzős — köztük 16 és 17 hüvelykes képátlójú — termékeivel.
A lépés legfőbb okát nem nehéz kitalálni. Ahogy arra a sajtóközlemény is egyértelműen rávilágít, a hazai piacon az elmúlt egy évben tapasztalt, a home office térnyerése miatt megnövekedett vásárlói érdeklődés komoly szerepet játszott abban, hogy az LG végül az új termékcsoport magyarországi bevezetése mellett döntött.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
"Úgy látjuk, hogy a magyar piac egyre specifikusabb vásárlói igényeket kell, hogy kiszolgáljon ezen a területen, a jelenlegi kínálat pedig nem elégíti ki teljes mértékben azt. Ezért döntöttünk úgy, hogy prémium termékeinkkel mi is beszállunk a versenybe. Az LG PC üzletága nemzetközi szinten is kiemelkedően teljesít, a gram termékcsaláddal kapcsolatos visszajelzések pedig nagyon jók. Mivel a vevői tapasztalatok nemzetközi szinten pozitívak, arra számítunk, hogy a hazai vásárlóközönség tetszését is hamar elnyerik majd ezek az erős, ugyanakkor elképesztően könnyű és elegáns készülékek” — mondta Orémus Eszter, az LG IT termékekért felelős marketingmenedzsere.
Az LG IT termékei idehaza már egyaránt ismertek és népszerűek: a gyártó jelen van az általános, üzleti, gaming és orvosi monitorok, valamint az üzleti kijelzők és projektorok piacán is, amely portfólió most tovább bővül a laptop termékkategóriával. Bár friss és pontos adatok jelenleg nem állnak a HWSW rendelkezésére, az elmúlt évek években a vállalat konzumer (főként a játékosoknak szánt) monitorai meghatározó pozícióra tettek szert a magyar piacon.
Okostelefonok helyett notebookok?
A notebookok megjelenése mögött nem csak a termékek iránti növekvő igény állhat. Iparági pletykák szerint ugyanis az LG-nél már egy ideje napirenden van, hogy teljesen kilép a számára évek óta csak veszteséget termelő okostelefon-piacról. Bár az erre vonatkozó híreket a vállalat kategorikusan tagadja, a The Verge januári cikke megerősítette egy kapcsolódó levél hitelességét és az ilyen irányú szándékot. A vállalat szóvivője akkor úgy fogalmazott, hogy az LG elkötelezett a mobilos üzletág kihívásainak leküzdése mellett - az bármilyen nehéz döntést is kíván. Egyelőre ugyanakkor a cég szerint még nem született végleges elhatározás az ügyben.