:

Szerző: Koi Tamás

2021. március 11. 09:23

Már Kínában is kezd lecsúszni a Huawei

Ahogy az várható volt, az amerikai szankciók hatásai előbb-utóbb az eddig jobbára ellenálló belső piacon is kezdik rányomni a bélyegüket a Huawei Technologies okostelefon-üzletágának szereplésére. Januárban évek óta először történhetett meg, hogy egy konkurens helyi gyártó vette át a piacvezető szerepet.

Az év elején megtörtént az, melynek a bekövetkezésére hosszú hónapok óta számítani lehetett már: elvesztette piacelsőségét a kínai Huawei Technologies a világ legnagyobb okostelefon-piacán, egyben a cég anyaországában, Kínában. A 2019-től fokozatosan bevezetett amerikai szankciók a vállalat fogyasztói üzletágára Kínában késleltetett hatást gyakoroltak, a komponenshiány miatt azonban a koronavírus járvány lecsengése után felélénkülő kereslettel az egykori piacvezető már nem tudott olyan könnyedén megbirkózni.

A CounterPoint Research március elején közzétett kutatása szerint januárban a kínai piacot már az Oppo vezette, mely az összértékesítési volumen 21%-át adta. A második helyen holtversennyel 20-20%-os piaci részaránnyal következett a Vivo és a Huawei, majd 16%-kal a Xiaomi és az Apple. A kutatócég piacelemzése szerint az Oppo eladásai havi szinten 33, éves összehasonlításban pedig 26%-kal nőttek az év első hónapjában.

chinese_smartphone_user

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az már az egyre intenzívebbé váló amerikai szankciók érkezése során is nyilvánvaló volt, hogy a helyi piacon a kínai szereplők azonnal készek betölteni a Huawei által hagyott űrt, jóllehet eleinte a piacvezető a lokálpatriotizmusból eredő, ideiglenesen felívelő keresletből még profitált is. Később azonban a cég az újabb korlátozások miatt elvesztette beszállítópartnereinek jelentős részét, melyeket a helyi piacról nem, vagy csak részben tudott pótolni. A Huawei piaci részesedését tovább csökkentette, hogy a cég időközben megvált a Honor márkától, melynek eladásait a piacvezető alá auditálták korábban.

A kínai okostelefon-piac mára egyébként egyértelműen kiheverni látszik a tavalyi pandémiás időszakot, az országban nyoma sincs a második-harmadik hullám hatásainak, már ami ezt a szegmenst illeti. A helyi statisztikai intézet által frissen kiadott adatok szerint februárban 21,3 millió okostelefon talált gazdára Kínában, 236%-kal több, mint az előző év azonos időszakában, de még a 2019-es februári 14,9 milliós volument is jelentősen meghaladja ez a szám.

A járvány visszavonulását követően a kínai okostelefon-piac ugyanakkor most egy új kihívással szembesülhet - ez a globális félvezetőhiány, mely számos iparágban okozott jelentős turbulenciákat az előző hónapokban.

a címlapról