Nem tudott nőni itthon a Digi
Több kedvezőtlen folyamat egyszerre rontotta le a Digi Communications NV magyarországi leányvállalatának teljesítményét az elmúlt évben. Tavaly csak a mobil tudott nőni a cégnél, de év végére ennek lába alól is kihúzták a szőnyeget.
Az előfizetői bázis méretét és az egy előfizetőre jutó átlagos árbevételt tekintve gyakorlatilag minden szegmensben romlott, illetve legjobb esetben is stagnált a Digi Communications NV magyarországi érdekeltségének, a Digi Távközlési Kft-nek a teljesítménye a tavalyi évben - derül ki a cégcsoport frissen közzétett előzetes pénzügyi jelentéséből. A cég működésére egyszerre több, kedvezőtlen tényező is hatással volt a tavalyi időszakban, az egyetlen, növekedni képes szegmens, a mobil lába alól pedig év végére kicsúszott a talaj.
A jelentés alapján a Digi hazánkban 933 ezer tévéelőfizetővel zárta a tavalyi évet, az egy évvel korábbi 959 ezerhez képest, ami nagyjából 3 százalékos csökkenést feltételez éves szinten ebben a szegmensben. Eközben 749 ezren fizettek elő a vállalat vezetékes internetszolgáltatására az országban, ami lényegében stagnálást jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest, amikor 750 ezer netes előfizetőt jelentett a cég. 2020 végére szintén csökkent a vezetékes telefonelőfizetők száma, 681 ezerről 650 ezerre.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Digi anyacége az előzetes jelentés ismertetése során nem tett közzé részletesebb magyarázatot az egyes piacokon és szegmensekben bekövetkezett változások okairól, ugyanakkor feltételezhető, hogy a csökkenés, illetve a stagnálás nagyrészt az inviteles területeken történő lemorzsolódásnak köszönhető.
A mobil szegmensben a Digi Távközlési Kft. összességében egy év alatt jelentős számú új előfizetőt toborzott magának, így tavaly év végére 99 ezerről 173 ezerre nőtt az előfizetőszám, elsősorban a szűk spektrumkeret dacára folyamatosan bővülő lefedettségi területnek köszönhetően. A Digi ugyanakkor tavaly ősszel bejelentette, hogy január 1-jétől elindítja a kereskedelmi mobilszolgáltatást, mely azzal jár, hogy minden addig kötött, tesztelőfizetésre vonatkozó szerződést 2020. december 31-gyel felmondott a társaság.
A havidíj mentes konstrukció helyébe lépő havidíjas csomagokra (újra) előfizető ügyfelek számát legkorábban a Digi idei első negyedéves üzleti jelentéséből lehet majd megtudni, vagyis ekkor derül majd ki, hogy az átállás pontosan mekkora lemorzsolódással járt.
A Digi egyébként csoportszinten egy év alatt a teljes előfizetésszámot (RGU) szinte pontosan kétmillióval növelte, ebből csak a romániai üzletág 1,4 millió új előfizetést adott. Az egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel 5,7 eurón stagnált, amit elsősorban a gyenge forintból kifolyólag csökkenő átlagos árbevételt elért magyar leány húzott le.
A vállalat nem auditált pénzügyi eredménye szerint az éves árbevétel 1,186 milliárd euróról 1,281 milliárd euróra nőtt, 145 millió euróról 173,2 millió euróra növekvő működési profitot hozva.