Újra nekifut a felhasználók meggyőzésének a WhatsApp
Kommunikációs stratégiát vált az új időpontban, május 15-én életbe lépő általános szerződési feltételek részletei, illetve a felhasználókra gyakorolt hatását illetően a Facebook tulajdonában lévő WhatsApp.
Hogy némelyest lecsillapítsa a kedélyeket, illetve megfékezze a felhasználók tömeges elvándorlását, kommunikációs stratégiát vált a Facebook tulajdonában lévő WhatsApp a májusban életbe lépű új felhasználói feltételekkel kapcsolatosan. A cég saját álláspontja szerint elsősorban apró, a több százmillió aktív felhasználót marginálisan érintő technikai változásokat eszközöl az appban, illetve annak adatvédelmi irányelveiben, melynek első körös, ultimátumszerű kommunikációja óriási felzúdulást váltott ki a regisztráltak körében.
Január elején a WhatsApp felhasználóit egy felugró üzenetben kezdte figyelmeztetni, hogy amennyiben a kijelölt dátumig nem fogadják el új adatvédelmi irányelveit, nem tudják majd tovább használni az alkalmazást. Noha az irányelvek változtatásai elsősorban az üzleti és magánfelhasználók közti üzenetváltásokra vonatkoztak, a Facebook felé történő adatmegosztással kapcsolatban is akadtak a dokumentumban aggasztó kitételek - méghozzá, hogy a WhatsApp szinte minden személyes adatot, így többek között az alkalmazásban használt telefonszámot, IP címet és egyéb eszközinformációkat is megoszthat az anyacéggel, amelyeket az saját szolgáltatásainak fejlesztéséhez használhat fel.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A változásokkal kapcsolatos tájékoztató üzenetet felhasználók milliói fogadták meglehetősen bosszúsan, melynek következtében a WhatsApp egy blogposztban volt kénytelen magyarázkodni, mely annak kapcsán is sietett megnyugtatni a felhasználókat, hogy a február 8-án senkinek nem függeszti fel a fiókját - a május 15-i dátumra azonban továbbra is érvényes az eredetileg kijelölt ultimátum.
Ehhez a dátumhoz továbbra is ragaszkodik a szolgáltató, mely most egy új, részletesebb felugró banner révén igyekszik eloszlatni a felhasználókban eddig megfogalmazódott kételyeket. A WhatsApp egy újabb, tegnapi blogposztban hozzáteszi, a cégnél tisztában vannak azzal, hogy a jelenlegi helyzetet a rivális platformok szolgáltatásváltásra igyekeznek rábírni a felhasználókat - ezzel kapcsolatban a WhatsApp arra figyelmeztet, hogy vannak olyan riválisok, melyek nem használnak alapesetben végponti titkosítást, ennek ellenére - félrevezetően - azt állítják, hogy nem látnak bele a felhasználók üzenetfolyamába.