Tempósan gyarapodott 2020 végén a Spotify-hallgatók tábora
A zenestreaming szolgáltatás már 345 millió havi aktív felhasználót számlál - ebből 155 millióan pedig fizetnek is érte.
Stabilan növekszik a Spotify felhasználóbázisa, a zenestreaming szolgáltatás már 155 millió előfizetőt és nem kevesebb mint 345 millió havi aktív felhasználót tudhat magáénak. Előbbi érték a vállalat napokban közzétett, 2020 negyedik negyedévére vonatkozó pénzügyi beszámolója alapján a várakozásokat felülmúló, 24 százalékos éves növekedést jelent, míg utóbbi, azaz az összes havi aktív felhasználó tábora 27 százalékkal lett népesebb. A leggyorsabban persze a szolgáltatást ingyenesen, reklámokkal megtűzdelve igénybe vevő ügyfelek száma növekszik, a 199 milliós létszám 30 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakának értékeit.
A felhasználók sokasodása a bevételt is hizlalta, ugyanakkor a fentieknél érezhetően visszafogottabb ütemben. Ugyanis a prémium konstrukción belül az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel a Spotify által újonnan megcélzott régiókban, például Indiában és Oroszországban bevezetett kedvezmények miatt éves szinten 8 százalékkal csökkent, a cég jelentése szerint 4,26 euróra. Ezt a cég összesen hét országban a családi előfizetési csomag árának növelésével igyekezett kompenzálni.
A vállalat mindenesetre így is forgalomnövekedésről számolhatott be a Q4-ben, 2,17 milliárd eurós bevétele 17 százalékos előrelépésnek felel meg 2019 hasonló időszakához mérten. Ebből az összegből közel 1,89 milliárd eurót a prémium előfizetések tettek ki, 15 százalékos éves gyarapodás után, a hirdetések pedig látványos, 29 százalékos növekedést követően további 281 millió eurót termeltek a vállalatnak a negyedévben. A hirdetéseknek a podcastok különösen jó táptalajt jelentettek az időszakban, a cég szerint az utóbbiakból származó hirdetési bevétel több mint 100 százalékkal ugrott meg.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A menetelés dacára a szolgáltatás a 2020-as Q4-ben sem tudott termőre fordulni, jelentésében a vállalat 125 millió eurós veszteségről számolt be - ez ugyanakkor még mindig barátságosabb, mint az egy évvel ezelőtt, 2019 zárónegyedéve kapcsán jelentett, 209 millió eurós mínusz.
A későbbiekben a Spotify további áremelésekkel javítaná az egy előfizetőre jutó bevételt, a cég a népszerű családi csomag havidíját összesen 25 országban emeli meg, ebből Svédországban, Norvégiában, Finnországban és Izlandon a teljes drágulása is várható. A vállalat idén is komoly hangsúlyt fektet majd platformján a podcastokra, amelyek hallgatottsága duplázódott az elmúlt negyedévben - a vállalat szerint felhasználóinak mintegy 25 százaléka hallgatott bele a szolgáltatásban elérhető 2,2 millió podcast valamelyikébe 2020 utolsó három hónapjában.