:

Szerző: Koi Tamás

2021. január 29. 13:13

Ismét zero rate opciók miatt vizsgálódik a GVH

Újfent vizsgálódik két mobilszolgáltató zero rate opcióival kapcsolatban a Gazdasági Versenyhivatal, mely szerint felmerült a gyanú, hogy a Magyar Telekom és a Vodafone Magyarország ezen opciók reklámozása és a feltételek közzététele során megtéveszthette a fogyasztókat.

A Gazdasági Versenyhivatal 2020 októberében a Magyar Telekom Nyrt., majd 2021 januárjában a Vodafone Magyarország Zrt. ellen indított versenyfelügyeleti eljárást, ugyanabból az okból: a szervezet közleménye szerint a vállalkozások valószínűleg megtévesztően népszerűsítik mobilinternet-díjcsomagjaikat egyes közösségi alkalmazások korlátlan használatának lehetőségével. Nem ez az első eset, hogy a magyar versenyhatóság az akár külön értékesített, akár díjcsomagokba integrált, úgynevezett zero rate opciók feltételeit vizsgálja, ám korábban más gyakorlatot kifogásolt a GVH.

A GVH szerint kérdéses reklámok azt a benyomást kelthetik a fogyasztókban, hogy a mobilinternet-csomagban foglalt adatmennyiségen felül használhatnak meghatározott, mobileszközre (is) telepíthető közösségi alkalmazásokat. Valószínűsíthető azonban, hogy bizonyos adatforgalmak ilyen esetekben is csökkentik a fogyasztók rendelkezésére álló keretet, ezért azok használata valójában nem korlátlan - áll a GVH sajtóközleményében.

gvh_epulet
a Gazdasági Versenyhivatal budapesti székháza

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Hogy pontosan milyen adatforgalmakra vonatkozóan állapította meg a fentieket a hivatal, azt nem részletezi, ugyanakkor feltételezhetően arról a jelenségről lehet szó, amikor a felhasználó az adott közösségi szolgáltatáson belülről indulva, kifelé mutató linken keresztül tekint meg valamilyen tartalmat (weboldalt vagy videót). Ez esetben a szolgáltatók valóban nem alkalmazzák az adott platformra érvényes korlátlanságot, a tavaly ősszel, illetve idén januárban indult vizsgálatok azt hivatottak eldönteni, hogy erre a tényre adott esetben megfelelő módon felhívták-e az előfizetők figyelmét.

A két szolgáltató egyébként weboldalán jelenleg is igyekszik felhívni a figyelmet az érintett jelenségre, így a Vodafone a Pass adatopciók, a Telekom pedig az érintett díjcsomagok részleteinél emeli ki, hogy a beágyazott tartalmakra nem vonatkozik a korlátlanság.

a címlapról