Látványosan felhizlalt profittal zárta a tavalyi Q4-et a Facebook
A cég nyeresége több mint 50 százalékkal lőtt ki és bevételei is szépen növekedtek - a pandémia miatti távolságtartás a közösségi óriás kezére dolgozott.
Korábbi várakozásait felülmúló negyedévet zárt a Facebook tavaly december 31-én: a vállalat 2020-as zárónegyedévében több mint 28 milliárd bevételt termelt - ez rendkívül látványos, 33 százalékos növekedés 2019 utolsó negyedéhez képest. A közösségi óriás profitja pedig még inkább szárnyalt, az egy évvel ezelőtti eredményhez képest 53 százalékkal kilőve 11,2 milliárd dollárnál állt meg.
A bevételek elsöprő többsége szokás szerint a hirdetésekből folyt be, a reklámüzletág közel 27,2 milliárd dollárért felelt a teljes forgalomból, míg a cég egyéb bevételi forrásai 885 millió dollárt hoztak a konyhára.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A felhasználószámok is híztak a tavalyi Q4-ben, a Facebook napi aktív felhasználói 11 százalékkal lettek többen az időszakban az egy évvel korábbi számokhoz viszonyítva, ami 1,84 milliárd felhasználót jelent. A szolgáltatás havi aktív "népessége" éves szinten 12 százalékkal gyarapodott, 2,8 milliárdra.
ADATVÉDELMI SZORONGATÁS
A vállalat szerint a siker egyik kulcsa a globális koronavírus-járvány alatt világszerte felívelő online kereskedelem volt - 2021-ben mindenesetre a cég már kihívásokra is számít a hirdetési piacon, egyrészt a szigorodó európai szabályozásoknak, másrészt az iOS 14 közelgő változásainak hála. Az Apple mobilos platformján ugyanis a fejlesztőknek hamarosan kötelező lesz engedélyt kérniük a felhasználóktól azok weboldalakon és appokon átívelő követésére a hirdetések targetálásához. A megoldást a cég eredetileg már az iOS 14 tavalyi megjelenésekor be akarta vezetni, végül azonban a funkció rajtjának elhalasztása mellett döntött, hogy a fejlesztőknek legyen idejük arra megfelelően felkészülni - jelen állás szerint a követésre vonatkozó iOS-es engedélykérések bevezetésére valamikor idén tavasszal számíthatunk.
Mindezek mellett Mark Zuckerberg a pénzügyi jelentéshez kapcsolódó konferenciahívásban az App Store-ban közzétett appok leírásaiban bevezetett adatvédelmi tájékoztató "címkéket" is kifogásolta, mondván azok a begyűjtött metaadatokra fókuszálnak a felhasználók üzeneteinek valós biztonsága helyett. A kihívások ellenére azért a cég nem mondható borúlátónak az idei év kapcsán, az első két negyedévben stabil bevételnövekedésre számít, illetve 2021 második felétől is erős gyarapodást vár.