:

Szerző: Hlács Ferenc

2021. január 28. 11:31

Látványosan felhizlalt profittal zárta a tavalyi Q4-et a Facebook

A cég nyeresége több mint 50 százalékkal lőtt ki és bevételei is szépen növekedtek - a pandémia miatti távolságtartás a közösségi óriás kezére dolgozott.

Korábbi várakozásait felülmúló negyedévet zárt a Facebook tavaly december 31-én: a vállalat 2020-as zárónegyedévében több mint 28 milliárd bevételt termelt - ez rendkívül látványos, 33 százalékos növekedés 2019 utolsó negyedéhez képest. A közösségi óriás profitja pedig még inkább szárnyalt, az egy évvel ezelőtti eredményhez képest 53 százalékkal kilőve 11,2 milliárd dollárnál állt meg.

A bevételek elsöprő többsége szokás szerint a hirdetésekből folyt be, a reklámüzletág közel 27,2 milliárd dollárért felelt a teljes forgalomból, míg a cég egyéb bevételi forrásai 885 millió dollárt hoztak a konyhára.

fbillll

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A felhasználószámok is híztak a tavalyi Q4-ben, a Facebook napi aktív felhasználói 11 százalékkal lettek többen az időszakban az egy évvel korábbi számokhoz viszonyítva, ami 1,84 milliárd felhasználót jelent. A szolgáltatás havi aktív "népessége" éves szinten 12 százalékkal gyarapodott, 2,8 milliárdra.

ADATVÉDELMI SZORONGATÁS

A vállalat szerint a siker egyik kulcsa a globális koronavírus-járvány alatt világszerte felívelő online kereskedelem volt - 2021-ben mindenesetre a cég már kihívásokra is számít a hirdetési piacon, egyrészt a szigorodó európai szabályozásoknak, másrészt az iOS 14 közelgő változásainak hála. Az Apple mobilos platformján ugyanis a fejlesztőknek hamarosan kötelező lesz engedélyt kérniük a felhasználóktól azok weboldalakon és appokon átívelő követésére a hirdetések targetálásához. A megoldást a cég eredetileg már az iOS 14 tavalyi megjelenésekor be akarta vezetni, végül azonban a funkció rajtjának elhalasztása mellett döntött, hogy a fejlesztőknek legyen idejük arra megfelelően felkészülni - jelen állás szerint a követésre vonatkozó iOS-es engedélykérések bevezetésére valamikor idén tavasszal számíthatunk.

Mindezek mellett Mark Zuckerberg a pénzügyi jelentéshez kapcsolódó konferenciahívásban az App Store-ban közzétett appok leírásaiban bevezetett adatvédelmi tájékoztató "címkéket" is kifogásolta, mondván azok a begyűjtött metaadatokra fókuszálnak a felhasználók üzeneteinek valós biztonsága helyett. A kihívások ellenére azért a cég nem mondható borúlátónak az idei év kapcsán, az első két negyedévben stabil bevételnövekedésre számít, illetve 2021 második felétől is erős gyarapodást vár.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról