:

Szerző: Hlács Ferenc

2021. január 28. 11:31

Látványosan felhizlalt profittal zárta a tavalyi Q4-et a Facebook

A cég nyeresége több mint 50 százalékkal lőtt ki és bevételei is szépen növekedtek - a pandémia miatti távolságtartás a közösségi óriás kezére dolgozott.

Korábbi várakozásait felülmúló negyedévet zárt a Facebook tavaly december 31-én: a vállalat 2020-as zárónegyedévében több mint 28 milliárd bevételt termelt - ez rendkívül látványos, 33 százalékos növekedés 2019 utolsó negyedéhez képest. A közösségi óriás profitja pedig még inkább szárnyalt, az egy évvel ezelőtti eredményhez képest 53 százalékkal kilőve 11,2 milliárd dollárnál állt meg.

A bevételek elsöprő többsége szokás szerint a hirdetésekből folyt be, a reklámüzletág közel 27,2 milliárd dollárért felelt a teljes forgalomból, míg a cég egyéb bevételi forrásai 885 millió dollárt hoztak a konyhára.

fbillll

CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.

CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.

A felhasználószámok is híztak a tavalyi Q4-ben, a Facebook napi aktív felhasználói 11 százalékkal lettek többen az időszakban az egy évvel korábbi számokhoz viszonyítva, ami 1,84 milliárd felhasználót jelent. A szolgáltatás havi aktív "népessége" éves szinten 12 százalékkal gyarapodott, 2,8 milliárdra.

ADATVÉDELMI SZORONGATÁS

A vállalat szerint a siker egyik kulcsa a globális koronavírus-járvány alatt világszerte felívelő online kereskedelem volt - 2021-ben mindenesetre a cég már kihívásokra is számít a hirdetési piacon, egyrészt a szigorodó európai szabályozásoknak, másrészt az iOS 14 közelgő változásainak hála. Az Apple mobilos platformján ugyanis a fejlesztőknek hamarosan kötelező lesz engedélyt kérniük a felhasználóktól azok weboldalakon és appokon átívelő követésére a hirdetések targetálásához. A megoldást a cég eredetileg már az iOS 14 tavalyi megjelenésekor be akarta vezetni, végül azonban a funkció rajtjának elhalasztása mellett döntött, hogy a fejlesztőknek legyen idejük arra megfelelően felkészülni - jelen állás szerint a követésre vonatkozó iOS-es engedélykérések bevezetésére valamikor idén tavasszal számíthatunk.

Mindezek mellett Mark Zuckerberg a pénzügyi jelentéshez kapcsolódó konferenciahívásban az App Store-ban közzétett appok leírásaiban bevezetett adatvédelmi tájékoztató "címkéket" is kifogásolta, mondván azok a begyűjtött metaadatokra fókuszálnak a felhasználók üzeneteinek valós biztonsága helyett. A kihívások ellenére azért a cég nem mondható borúlátónak az idei év kapcsán, az első két negyedévben stabil bevételnövekedésre számít, illetve 2021 második felétől is erős gyarapodást vár.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról