Minden várakozást felülmúlóan teljesített a Microsoft
Az előzetes elemzői várakozásokat minden tekintetben felülmúló második üzleti negyedéves eredményről számolt be kedden este a Microsoft. A cég növekedését továbbra is a pandémia hatásai segítik, így a felhős- és csoportmunka megoldások valamint az otthoni szórakozáshoz használt termékek egyaránt jól mentek a negyedévben.
Töretlen növekedésről számolt be a Microsoft kedd délután közzétett második üzleti negyedéves beszámolójában. A redmondi óriáscég továbbra is sokat profitál abból, hogy a cégek és az oktatási intézmények megváltozott működési struktúrára álltak át a pandémia miatt - ezt kitűnően szemlélteti, hogy a vállalat részvényeinek árfolyama tavaly összességében 41%-kal nőtt.
A vállalat negyedéves árbevétele ebben az időszakban elérte a 43,1 milliárd dollárt, ami 17%-os növekedésnek felel meg éves szinten, egyben csaknem hárommilliárd dollárral múlva felül az előzetes elemzői várakozásokat. A nettó profit eközben 15,6 milliárd dollárra nőtt, ami harmadával több, mint az egy évvel korábbi érték - derül ki a vállalat üzleti beszámolójából.
Az árbevételhez a legnagyobb mértékben a More Personal Computing üzletág járult hozzá, ez önmagában 15,1 milliárd dollárnyi bevételt termelt, túlnyomó részt a részleghez tartozó, 40%-kal erősödő Xbox üzletágnak köszönhetően.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A növekedéshez hozzájárult, hogy a cég ebben a negyedévben dobta piacra az új generációs Xbox konzolokat, melyekre továbbra is jóval erősebb kereslet mutatkozik, mint amennyit a cég ki tud szolgálni. A Microsoft GamePass szolgáltatásának előfizetői bázisa eközben a negyedév során jelentősen, 15 millióról 18 millióra nőtt, míg az Xbox Live szolgáltatás havi aktív ügyfélszáma elérte a százmilliót. A Microsoft mindazonáltal nem közölt az új Xbox konzolokra vonatkozó eladási adatokat, ugyanakkor a karácsonyi szezonban az előző generációs Xboxok is nyilvánvalóan hozzájárultak a sikerhez.
Az Intelligens Felhő üzletág negyedéves árbevétele elérte a 14,6 milliárd dollárt, az Azure szolgáltatásokból származó árbevétel pedig a felével nőtt, ezzel a szegmens immár harmadik negyedéve kis mértékű, stabil növekedési pályán áll.
Az Office termékeket, a LinkedIn-t és a Dynamics-ot magába foglaló Produktivitás és Üzleti Folyamatok üzletág negyedéves árbevétele 13,4 milliár dollár volt, itt a legerősebb divízió némi meglepetésre a LinkedIn lett, mely tavaly komoly pofont kapott, miután a pandémia miatt az álláspiac lényegében összeomlott. A Microsoft szerint mostanra egyértelműen látszik, hogy a hirdetők kezdenek visszatérni a LinkedIn-re, ez pedig meglátszik a divízió eredményén.