:

Szerző: Hlács Ferenc

2021. január 26. 10:59

Anonim csoportokkal váltaná ki a cookie-kat a Google

A cég FLoC kezdeményezésével biztonságosabb böngészést ígér, a hirdetők számára szinte azonos konverzió mellett.

Halad a Google 2019-ben bejelentett Privacy Sandbox kezdeményezése, már körvonalazódik, hogy a keresőóriás hogyan tervezi a harmadik féltől származó hirdetési cookie-k leváltását böngészőjében. A felhasználói adatokat védeni hivatott, Federated Learning of Cohorts, röviden FLoC néven felvázolt elképzeléssel a cég szerint mindenki jól jár: a felhasználók követése biztonságosabb lehet, miközben a hirdetők is szinte változatlan konverzióra számíthatnak.

Az említett Privacy Sandbox 2019 augusztusában rajtolt el, annak keretein belül pedig a Google a webes adatbiztonság, illetve a magánélet védelmének erősítését tűzte ki célul, különböző nyílt szabványok kidolgozásával. A cég szerint ugyanis a különböző böngészőkben alkalmazott megoldások, mint a felhasználókat követő cookie-k blokkolása, csak ideiglenesen orvosolják az adatvédelmi problémákat, miután olyan erősen kifogásolható módszerekre sarkallja a cégeket a hirdetések targetálásához, mint a különféle fingerprinting módszerek, amelyek kivédése is jóval összetettebb feladat. A Google ezért olyan, a teljes iparág által használatba vehető alternatív szabványok kidolgozásába fogott, amelyek a cookie-khoz hasonló teljesítményt nyújtanak a hirdetők számára, miközben a felhasználók adatait is tiszteletben tartják.

googill2

A Google tavaly januárban már arról beszélt, a Chrome-ból két éven belül kigyomlálná a harmadik felektől származó cookie-k támogatását - jelenleg tehát félidőnél járunk, a cég pedig kifejezetten optimista kilátásokkal vág bele az idei évbe, a napokban bejelentett, FLoC kezdeményezésnek hála. A megoldással a cég az önálló felhasználók követése helyett azokat érdeklődési köreik alapján nagyméretű csoportokba rendezné, ahogy kapcsolódó blogposztjában fogalmaz, elrejtve őket "a tömegben".

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

A Google eddigi eredményei a FLoC kapcsán kifejezetten biztatók, a cég tesztjei alapján a hirdetők az egy elköltött dollárra vetített konverzió 95 százalékára számíthatnak az új megoldással, a hagyományos, cookie-kra alapuló hirdetésekhez képest. Az egyes eredmények a vállalat szerint a felhasználók csoportosításáért felelős klaszterezési algoritmus erősségétől függnek - illetve értelemszerűen attól, milyen típusú közönséget igyekszik megcélozni a hirdető. A Chrome-ban már idén márciusban megkezdődik a FloC nyilvános tesztelése, a második negyedévben pedig a hirdetőkkel közös tesztüzemet is elindítja a Google.

A Privacy Sanbox zászlaja alatt a Google a hirdetések konverziójának mérésére is dolgozik a privát szférát tiszteletben tartó megoldásokon. A vállalat jelenleg is tesztelés alatt álló API-jai az eszközökről begyűjtött adattípusok korlátozásával, illetve információs zaj hozzáadásával nehezítik meg az egyes felhasználók beazonosítását. Ahogy a cég a CNBC-nek elmondta, a tárgyalt megoldások csak a Privacy Sandbox fejlesztéseinek egy kis részét jelentik, a Google más lehetőségeket is vizsgál a cookie-k leváltására.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.