Kétszeres mérföldkőnél a Netflix
Önerőből képessé vált az új sorozatok és mozifilmek gyártásának finanszírozására a Netflix, a világ legnagyobb SVOD-szolgáltatója, mely tavaly év végén egy másik fontos mérföldkövet is átlépett.
Újabb mérföldkőhöz ért a világ legnagyobb SVOD-szolgáltatójának számító Netflix történelme, derül ki a cég keddi tőzsdezárást követően közzétett tavalyi negyedik negyedéves üzleti jelentéséből. A szolgáltatásra előfizetők száma tavaly év végére átlépte a 200 millió főt, részben ennek köszönhetően a produkciók gyártását mostantól önerőből is ki tudja majd gazdálkodni a cég, lezárva ezzel a majd egy évtizedig tartó adóssághalmozást. A Netflix papírjai a keddi tőzsdezárást követően a kereskedés utáni sávban csaknem 13%-ot erősödtek a bejelentést követően.
A streamingpiac legnagyobb szereplői számára az előfizetőkért folytatott rendkívül kiélezett verseny bizonyos szintig jellemzően nem teszi lehetővé, hogy a sokszor méregdrágán készülő exkluzív sorozatokat és mozifilmek költségeit az előfizetői díjakból befolyó összeg kompenzálja. Ezért az ilyen szolgáltatások működése hosszú ideig jellemzően veszteséget termel, illetve hitelből finanszírozható.
Ez történt a Netflixszel is, mely kevesebb mint egy évtized alatt nagyjából 15 milliárd dollárnyi adósságot halmozott fel - a cég a jövőben stabilan 10-15 milliárd dollár körüli bruttó adósságszinttel számol a keddi bejelentés alapján.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Netflix a tavalyi utolsó negyedévben az előzetes várakozásokat felülmúló, több mint 8,5 millió új előfizetőt toborozott, köszönhetően az utolsó negyedév meglehetősen erős exkluzív felhozatalának, ezzel a teljes előfizetői bázis mérete meghaladta a 203,7 millió főt - áll a jelentésben. A cég tavaly minden eddiginél több új előfizetőt tudott toborozni, elsősorban a koronavírus világjárványnak köszönhetően, mely az otthoni streaming tartalomfogyasztás növekedési trendjét jelentősen felgyorsította.
A növekedést egyébként jellemzően már az Amerikán kívüli régiók adják a cégnek, tavaly az új ügyfelek 83%-a már nem Észak-Amerikából érkezett - a Netflix ennek megfelelően jelentős összegeket költ a lokális tartalomelőállításra és a tartalmak lokalizálására is.
Az előfizetőszám növekedése meglátszik a Netflix tavalyi árbevételén is, a céghez 2020-ban összesen mintegy 6,64 milliárd dollárnyi bevétel folyt be, szemben a 2019-es 5,47 milliárd dollárral. A nettó profit ugyanakkor valamelyest csökkent, 587-ről 542,2 millió dollárra - derül ki a beszámolóból.