:

Szerző: Koi Tamás

2020. december 17. 11:51

Adatvédelmi ügyben esett neki az Apple-nek a Facebook

Az iOS14-ben a jövő év elején megjelenő új adatvédelmi beállítások, illetve irányelvek láthatóan kicsapták a biztosítékot a Facebooknál, mely a nyilvánosság előtt esett neki a héten a cupertinói cégnek.

Jövő év elejétől megváltoznak az iOS14 alatt futó alkalmazások egyes adatvédelmi beállításai, kritériumai, ami láthatóan nem tetszik a Facebooknak, mely ismét a nyilvánosság előtt ment neki a cupertiniói cégnek, ismét a kisebb és közepes cégek érdeksérelmét hangoztatva. A cég tegnap fizetett újsághirdetésekben tette közzé álláspontját, miszerint az Apple új adatvédelmi beállításai "megváltoztatják az eddig ismert internetet", illetve arra fogja késztetni az internetes médiatermékeket, hogy a fogyasztóktól valamilyen formában díjat szedjenek be.

Az Apple már a nyáron bejelentette, hogy jövő év elejétől minden, iOS14-et futtató iPhone és iPad alkalmazáskörnyezetének adatvédelmi beállítását megváltoztatja. Így elsősorban a jövőben minden fejlesztőnek engedélyt kell kérnie majd a felhasználótól ahhoz, hogy az app különböző trackereken keresztül követni tudja a felhasználó tevékenységeit. Mint olyan, a változás húsba vágó, rendkívül fájó hatással lehet az alapvetően a követési tevékenységből élő Facebook működésére nézve iOS-platformon.

fb_att_prompt.001
a facebook által kifogásolt engedélykérő üzenet

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A Facebook a fizetett hirdetésekben, illetve blogposztjában arról ír, hogy a változások számos, jellemzően kisebb alkalmazásfejlesztőt, platformüzemeltetőt és tartalomtulajdonost rendkívül nehéz helyzetbe hoz majd, miután a hirdetéskiszolgáló rendszerek működésének egyik alapját éppen az anonim nyomkövető elemek adják. A közösségi óriás emellett rámutat, hogy az Apple saját targetált hirdetésplatformjára az engedélykérési kötelezettség nem fog vonatkozni, ez pedig súlyosan versenytorzító hatású, erőfölénnyel való visszaélésnek számít.

Az Apple válaszában közölte, a változások életbe lépése egyértelműen a felhasználók érdekeit helyezi előtérbe, hiszen mindenkinek joga van tudni, hogy milyen alkalmazások gyűjtenek vagy osztanak meg hozzájuk köthető látogatási, tartalomfogyasztási adatokat. 

A Facebook illetékes üzletágvezetője, Dan Levy egyelőre nem árulta el újságíróknak, hogy tervez-e a cég jogi válaszlépést, illetve közölte, más megoldás nem lévén egyelőre meg fog felelni az Apple által támasztott követelményeknek. 

a címlapról