Adatvédelmi vizsgálatsorozat indult Amerikában
Vizsgálat indul a legnagyobb közösségimédia-platformok adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban a tengerentúlon. Az illetékes Szövetségi Kereskedelmi Bizottság összesen kilenc szolgáltatót szólított fel arra, hogy másfél hónapon belül részletes leírást nyújtsanak arról, hogy felhasználóik személyes adatait hogyan, milyen belső szabályozásnak megfelelően kezelik.
Összesen kilenc internetes szolgáltatócéget szólított fel hétfőn a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission, azaz FTC) arra, hogy részletes beszámolót adjanak adatkezelési mechanizmusaik gyakorlati működéséről. Az intézkedés alapvetően jól illik az amerikai kormányzat idei stratégiájába, melynek részeként a nagy, elsősorban helyi technológiai óriásokat minden eddiginél szigorúbb elbírálás és vizsgálatok alá veszi.
Az FTC által megkeresett internetes óriások közt a szervezet közleménye szerint ott van egyebek mellett a Facebook, a Twitter, az Amazon, a Reddit, a Snap, a Discord, a YouTube és a kínai ByteDance csoporthoz tartozó TikTok is - nekik most 45 napjuk van arra, hogy az illetékes kormányszerv kérdésire választ adjanak. Az ügynökség többek közt az adatgyűjtés módjára, az adatfeldolgozó- és kezelő algoritmusok működésére kíváncsi, illetve kiemelten érdekli, hogy a gyermekek személyes adatait hogyan kezelik a társaságok.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A szervezet egyelőre átfogó ágazati vizsgálatként tekint az adatkérésre, bevallottan nem célja semmilyen intézkedés törvényi kikényszerítése, ugyanakkor ha a beérkezett információk alapján szabálytalanságok gyanúja merül fel, az FTC-nek jogában áll további lépéseket tenni a jogsértő állapot megszüntetése érdekében.
A szervezet egyszer már komoly ütést vitt be a Facebooknak, amikor 2019-ben ötmilliárd dolláros rekordbírságot kellett kifizetnie a cégnek a botrányos adatkezelés miatt, mely többek közt a Cambridge Analytica botrányhoz vezetett. Az FTC emellett éppen a napokban csatlakozott ahhoz a trösztellenes perhez, melynek célja, hogy a Facebook leválassza magáról a két korábban felvásárolt szolgáltatást, az Instagramot és a WhatsAppot.