Pontosabbá teszi a városi navigációt a Google
Pontosabbá teheti a városokban a GPS-es helymeghatározást a Google, legalábbis az androidos okostelefonokon. A keresőóriás megoldása 3D várostérképek alapján követné az épületek között eltévedő GPS jelek útját.
A nagyvárosokban a precíz GPS-es helymeghatározás máig problémákba ütközik, hiszen a sűrűn álló, magas épületek között a műholdak a legtöbb esetben nem kapnak közvetlen rálátást a felhasználókra, a háromszögeléshez használt jelek pedig sokszor csak több visszaverődés után jutnak el az okostelefonokhoz a a beton-, üveg- és acéldzsungelben.
Hiába kaptak azonban többször is gellert a GPS jelek, a telefonok a helymeghatározás során azokat úgy kezelik, mint ha egyenes úton érkeztek volna a helymeghatározó műholdaktól - ennek megfelelően a rendszer által kiszámított pozíció is pontatlan lesz. Hasonló jelenséggel biztosan sokan találkoztak már, akár gyalogos navigáció közben, mikor az adott térképalkalmazás az út rossz oldalán, vagy épp egy sarokkal odébb jelzi az aktuális pozíciót - utóbbi például taxirendeléskor tud kényelmetlenségeket okozni.
A Google ezt a problémát igyekszik megoldani, a kalkulációba az épületeket is bevonva: a cég katalógusa globálisan mintegy 3850 város térbeli épületmodelljeire terjed ki, utóbbiak, illetve a felhasználó korábbi mozgása alapján a cég meg tudja becsülni, mely épületekről verődhettek vissza a GPS jelek, így a felhőkarcolókkal sűrűn megtűzdelt városokban is pontosabb navigációt biztosítva.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A megoldás, amely a GPS mellett a GNSS (Global Navigation Satellite System) rendszereket is támogatja, hivatalosan már a második főverziónál jár, amelyet most elsőként a Google Pixel 5 és Pixel 4a 5G készülékek tulajdonosai kapnak meg, a decemberi Pixel Feature Drop funkciófrissítés részeként. A Google eddigi tapasztalatai alapján az említett készülékek a frissítést követően mintegy 75 százalékkal kevesebb alkalommal jelezték az út rossz oldalán a felhasználó pozícióját. Az első főverzió kapcsán, amely az Android 8 vagy újabb rendszert futtató telefonokon már ott van, a cég 50 százalékos előrelépésről beszél - a megoldás mindkét esetben csak a gyalogos felhasználást támogatja.
A Google tervei szerint 2021 elején juttatja majd el a 3D modellekkel támogatott pozicionálás frissített verzióját az Android ökoszisztéma nagyobb részéhez (szintén az Android 8 vagy újabb rendszert futtató eszközökre).