Átalakítja mobilos részlegét az LG
Továbbra is megállíthatatlannak tűnik az LG Electronics mobiltelefonokat fejlesztő és gyártó részlegének szenvedése: a cég most bejelentette, hogy átalakítja a több mint öt éve folyamatosan veszteséges üzletágat.
Jelentős átalakulás vár a dél-koreai LG Electronics mobiltelefonokat gyártó üzletágára, ahogy a cég próbál mindent megtenni annak érdekében, hogy a hosszú idő óta szenvedő divíziót újra növekedési pályára állítsa. A vállalat hétfői bejelentése alapján még több, belépő- és középkategóriás készülék fejlesztését és gyártását kiadja a kezéből, azaz valamilyen ODM-partnerre (Original Design Manufacturer) bízza a teljes tervezési és gyártási folyamatot, vagyis ezeket a készüléket lényegében csak felmárkázza majd az LG.
A cégen belül már létre is hozták az új tevékenységért felelős felsővezetői-irányítói pozíciót, a lépéstől pedig összességében a költségek jelentős csökkentését várja az utóbbi időszakban már a közepes kínai gyártók által is megszorongatott gyártó, mely olyan innovációkkal próbál kitűnni a piacon, mint az elforgatható kijelzős LG Wing, vagy az eltávolítható, második kijelzővel felvértezett G8X ThinQ.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A sorozatos próbálkozások ellenére az LG mobilpiaci szereplése az utóbbi években távolról sem tekinthető sikertörténetnek. A cég sorozatban 22 negyedéve veszteséges, és míg 2013-ban az eladások alapján még a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójának számított, addigra ma már kiesett az első hét gyártó közül, miután sorra megelőzték az olyan kínai riválisok, mint a Huawei, a Xiaomi, az Oppo vagy a Vivo.
Elemzők szerint a mostani döntés is egyértelműen azt mutatja, hogy az LG már nem az Apple-lel vagy a Samsunggal versenyez a világpiacon, hanem azokkal a kínai feltörekvő gyártókkal, melyek szintén jórészt szintén ODM-parnerek bevonásával pörgették fel elképesztő ütemben forgalmukat az elmúlt években. Az LG most félig-meddig kényszeredetten ugyanezt az utat lesz kénytelen követni, miközben fejlesztési erőforrásait az ütőképes(ebb) csúcskategóriás modellekre összpontosítja majd.