:

Szerző: Koi Tamás

2020. november 19. 11:31

Kevésbé fizetnénk prémiumot az 5G-ért

Jelentős mértékben csökkent az 5G-s szolgáltatásokra fordított prémiumösszeg-keret a koronavírus világjárványnak köszönhetően, derül ki egy friss elemzésből. A piac ugyanakkor a veszélyhelyzet elvonulásával újra erőre kaphat, állítják a szakemberek.

Jóllehet az 5G-vel kapcsolatos általános tájékozottság az elmúlt egy évben sokat javult, ezzel párhuzamosan a koronavírus világjárvány gyakorlatilag megfelezte azt a prémium költségszintet, melyet az előfizetők hajlandóak (lennének) kifizetni azért, hogy 5G-s szolgáltatást vehessenek igénybe - áll az Ericsson Consumerlab legfrissebb, a szektor fontosabb sarkpontjait összesítő kutatásában

5G-INFLÁCIÓ

Míg a tavaly májusi kutatási időszakban a megkérdezettek szerint körülbelül 20%-os felár fogadható el az 5G-s mobil(net)szolgáltatásokért, addig idén nyáron a megkérdezettek többsége úgy vélte, legfeljebb 10%-kal fizetnének többet az új generációs hálózati elérését. Ennek elsődleges oka nyilvánvalóan a koronavírus világjárvány globális gazdasági hatása, mely a megkérdezettek legalább 50%-ának pénzügyi helyzetét befolyásolta.

A kutatás ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy a technológiát korán befogadó (early adopter), jellemzően fejlett országokban (Dél-Korea, Egyesült Államok Ausztrália, Finnország) élők körében háromból egy előfizetőnek továbbra sem jelent problémát a 20%-os felárat kifizetni az 5G-s tarifákért.

5g_gaming

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Az előfizetők ugyanakkor bizakodóak a válságból való kilábalást illetően, így 45%-uk látja úgy, hogy a következő 12 hónapban anyagi helyzetük javulni fog, egyharmaduk pedig a következő évben többet szán majd mobil szélessávú előfizetésre, miután a járvány hatására felértékelődött a távoli kapcsolattartás, oktatás és munka szerepe, melyhez aktív segítséget nyújthatnak a mobilhálózatok és az azokhoz csatlakozó okostelefonok.

A kutatásban szereplő 17 országban a megkérdezettek közel 25%-a véli úgy, hogy a következő időszakban jó eséllyel vásárol majd valamilyen 5G-képes okostelefont, közülük 16% korábban nem tervezett váltani. Az 5G-s készülékkínálat kapcsán a várakozásoknak megfelelően egyértelműen dominál az új generációs iPhone-széria, ezt kitűnően szemlélteti, hogy az 5G-re váltani szándékozó előfizetők fele jelenleg is iPhone-t használ - a statisztika szerint csak az Egyesült Államokban 38 millióan tervezik a következő 6 hónapban új, 5G-képes Apple okostelefon beszerzését.

KÉSZÜLÉKKÖZPONTÚ SZEMLÉLET

A fentiek együtt arra utalhatnak, hogy az operátorok rövid távon továbbra is nehezen tudnak majd számottevő ARPU-növekedést elérni a rendkívül komoly költségekkel járó 5G-bevezetések révén, az 5G-re továbblépő előfizetőket pedig valójában nem a távközlési cégek által kínált szolgáltatások győzik meg, hanem a készülékek, melyek a statisztikák szerint a generációváltás elsődleges katalizátorainak számítanak a fogyasztói szegmensben.

5g_cumulative

A következő évtizedben ezzel együtt az 5G a fogyasztói szegmensben is jelentős bevételnövekedéshez segítheti hozzá az ellátási-szolgáltatói lánc résztvevőit. Az Ericsson becslései szerint 2030-ra 8 billió dollárnyi bevétel folyhat keresztül az ICT-szektoron az 5G közreműködésével, az addig hátra lévő tíz évben pedig kumuláltan 31 billió dollárra hízhat ez az árbevétel - ennek nagy része az M-commerce szektorban csapódhat le, míg a szolgáltatók mintegy 3,7 billió dollárnyi kumulált bevételre számíthatnak az 5G révén a következő évtizedben.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának negyedik, december 12-i állomásán.

a címlapról

fab

0

Nem adhatja el a gyárait az Intel

2024. november 28. 12:39

A cégnek juttatott állami támogatás feltétele, hogy a vállalat többségi tulajdonos maradjon a gyártó leányvállalatban.