A túlélést segítheti most a Telenor Hiperline
A jelenlegi helyzetben a túlélést biztosíthatja a digitalizáció a vállalatok számára, legyen szó bármekkora cégről vagy szervezetről. A Telenor részben a koronavírus világjárvány okozta kihívásokra válaszul indította el kifejezetten közép- és nagyvállalatok számára megoldásokat kínáló vezetékes hálózati portfólióját, a Hiperline-t.
Novemberben bombaként robbant a hír, hogy a magyar piacon 26 éve kizárólag mobil termékekkel jelen lévő Telenor Magyarország vezetékes szolgáltatásokkal egészíti ki portfólióját. A cég jelenleg a közép- és nagyvállalatok számára kínál nagy rendelkezésre állást biztosító, dedikált bérelt vonali összeköttetést, bérelt vonali internetelérést illetve magánhálózati szolgáltatást a Hiperline termékcsaláddal.
A Telenor a vállalati ügyfelek számára eddig elsősorban klasszikus hangalapú- valamint a kis- és nagyképernyős mobilnet-szolgáltatást, illetve M2M/IoT platformot és tömeges SMS szolgáltatást kínált, a cég valamivel több mint két évvel ezelőtti tulajdonosváltása során ugyanakkor új stratégiai irányként jelent meg a vezetékes termékek biztosítása is ennek az ügyfélkörnek. A folyamatot a koronavírus világjárvány cégek üzletmenetére gyakorolt hatásai felgyorsították, ahogy Fülöp Gábor, a Telenor üzleti értékesítési és marketing igazgatója fogalmaz, a szektor tíz hónap alatt tíz évet ugrott előre az ügyféligények szintjén.
AZOK A VÁLLALKOZÁSOK FOGNAK JÓ POZÍCIÓBÓL (ÚJRA)INDULNI A COVID UTÁNI IDŐSZAKBAN, MELYEKNÉL A LEGTÖBB FOLYAMAT DIGITALIZÁLVA VAN. EZ AZONBAN NEM KÉPZELHETŐ EL CSAK MOBIL MEGOLDÁSOKKAL
- emeli ki a Telenor megváltozott szerepének jelentőségét a jelenlegi helyzet alapján Fülöp. A Hiperline portfólióban jelen lévő bérelt vonali megoldások olyan szimmetrikus, nagy rendelkezésre állású adatátviteli közeget biztosítanak, melyet a mobilos "best effort" jellegű infrastruktúra a közeljövőben még az 5G bevezetésével sem tud majd könnyen megugrani a nagyvállalatok által támasztott igények esetén - véli a vezető.
A Telenor ugyan a mobilpiaccal ellentétben nem elsők között lépett be a dedikált bérelt vonali vezetékes szolgáltatások piacára, a cégvezetés úgy látja, hogy új kihívóként ebből előnyt is tud kovácsolni: a versenytársakhoz képest gyorsabb, rugalmasabb igényfelmérést és telepítési folyamatot kíván biztosítani a törökbálinti cég.
A szolgáltató Hiperline termékportfóliója jelenleg három elemből áll. A Telenor Hiperline Bérelt Vonali szolgáltatás egy menedzselt bérelt vonali szolgáltatás, mely állandó, fix telepítésű végpontokat (telephelyeket, irodákat) összekötő Ethernet alapú (L2) szolgáltatás. A megoldás korlátlan adatforgalmat biztosító összeköttetés, amely lehetővé teszi akár távol lévő helyi vállalati hálózatok (LAN) vagy szerverek hatékony és megbízható összekapcsolását, így a különböző városokban lévő telephelyek egy közös, biztonságos hálózatba szervezhetők.
A második elem, a Telenor Hiperline Bérelt Vonali Internetszolgáltatás az előfizető által megjelölt belföldi helyszín és a Telenor között létesített bérelt vonali összeköttetésen keresztül nyújt nagysebességű internet-hozzáférésit, azaz kijáratot a belföldi és nemzetközi internet csomópontok felé.
Végül a Telenor Hiperline IP VPN szolgáltatás több, fix telepítésű végpontot (telephelyeket) képes összekötni, mely IP szintű (L3) privát hálózatot biztosít az előfizetők igényei szerint „full meshed” vagy „hub-and-spoke” topológiával, azaz a szolgáltatás választhatóan akár centralizált, akár teljesen egyenrangú végpontok közötti kommunikációt támogat.
[A Telenor Magyarország megbízásából készített, fizetett anyag.]