:

Szerző: Koi Tamás

2020. november 16. 13:25

Már a Black Friday-en is megjelenik a pánikvásárlás

A koronavírus járvány második hullámának felszálló ágában az ilyenkor szokásos Black Friday akcióknál is felüti a fejét a pánikvásárlás jelensége, legalábbis erről tanúskodik az Extreme Digital, ahol a múlt pénteki akciós napon a szájmaszk volt a harmadik legnépszerűbb termék - volt aki tíz dobozzal vásárolt a mostanra gyakorlatilag mindenhol kötelezően használandó védelmi eszközből.

Óriási, az előzetes várakozásokat felülmúló forgalmat bonyolított az egyik legnagyobb hazai online webáruház, az Extreme Digital az idei Black Friday akciós napon, melyet a cég idén november 13-án tartott. Az idei akció időtartama alatt a tavalyi fekete péntekhez képest a webshop 46 százalékkal nagyobb bevételt generált Magyarországon, a rendelések száma pedig 43 százalékkal nőtt itthon - derül ki a cég által ma kiadott sajtóközleményből.

A járványhelyzet miatt idén a slágertermékek toplistája is jócskán átalakult, idén a napi használati cikkek voltak a legkelendőbbek, és bár a korábbi hasonló akciók már rendszerint az ünnepekre való készülődés jegyében teltek, idén új jelenségként már ebben az akciós időszakban is felütötte a fejét a pánikvásárlás.

Erre utal legalábbis az Extreme Digital értékesített legnépszerűbb termékek körébe a Black&Decker akkumulátoros csavarbehajtó és a Nespresso kapszulás kávéfőző mellett bekerült az 50 db-os eldobható szájmaszk-egységcsomag - voltak, akik utóbbiból jelentős tételben vásároltak az akciós napon.

covid_panicshopping

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Mindez vélhetően elsősorban annak köszönhető, hogy a kormányzati és önkormányzati intézkedések révén ma már gyakorlatilag minden közterületen kötelező a maszkviselés a koronavírus terjedésének meggátolása érdekében, az ezzel kapcsolatos döntések éppen a Black Friday időszak előtt láttak napvilágot.

A sajtóközleményből kiderül továbbá, hogy a legnagyobb értékben napi használati cikkeket, szerszámokat és játékokat vásároltak a magyar vásárlók az Extreme Digitalnál. A mobiltelefon annak ellenére csak a negyedik lett, hogy több kurrens iPhone modell, és középkategóriás androidos készülék volt elérhető - ezek közül a Samsung A-széria és a Xiaomi Redmi modellei voltak a legkelendőbbek.

A COVID-19 időszakban az Extreme Digitallal egyazon cégcsoportba tartozó eMAG-nál is szokatlan termékmátrixból állhat majd a toplista. Így a cég már előre jelezte, hogy egyebek mellett "féldisznó" és covid-teszt is elérhető lesz majd az idei akciós kínálatban, melynek pontos részleteiről ezen a pénteken rántja le a leplet a webáruház.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról