Pontos helymeghatározással bővült a segélyhívó
Mostantól a magyarországi Egységes Segélyhívórendszer is kiegészült a pontosabb helymeghatározást lehetővé tevő Advanced Mobile Location technológiával, melynek révén az operátorok a korábbinál lényegesen pontosabb képet kaphatnak arról, hogy a segítséget kérő személy pontosan honnan indította a hívást.
Magyarországon is megjelent a 112-es segélyhívószámhoz kapcsolódó Advanced Mobile Location (AML) funkció, melynek segítségével a segélykérést fogadó operátorok a korábbinál lényegesen pontosabb adatokat kaphatnak arról, hogy a segélyhívó a hívás pillanatában hol tartózkodik - jelentette be az Egységes Segélyhívórendszert üzemeltető NISZ és az ORFK csütörtökön.
A NISZ a több uniós országban koordináltan megvalósuló HELP112 II. fejlesztési projektjének megvalósítása után vezette be az AML funkciót hazánkban. A korábbi, bizonyos esetekben több mint 10 kilométeres helyzetmeghatározásnál az AML segítségével a NISZ szerint sokkal pontosabban - akár 5 méteres pontossággal - be tudják azonosítani a segélyhívás helyszínét abban az esetben, ha a hívást iOS vagy Android okostelefonokról indítják. Az AML funkció a Hívásfogadó Központoknak értékes időt spórol meg azzal, hogy már közvetlenül, a hívás indításakor továbbítja a hívás helyszínének koordinátáit.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Az iPhone és Android mobiltelefon használóknak semmilyen alkalmazást nem szükséges telepíteniük, a 112-es segélyhívószám hívásával egy időben a mobiltelefon automatikusan aktiválja a funkciót és a helyszín-adatokat közvetlenül a közelebbi Hívásfogadó Központba továbbítja. Az AML aktiválásához az Android OS 4.1 (Google Play Services 9.0), vagy annál magasabb verziójú, míg az iPhone-ok esetében minimum az iOS 13.4 operációs rendszer használata szükséges.
A szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy az AML csak és kizárólag a 112 hívásakor kapcsol be, a pozíció adatok pedig csak arról a készülékről jelennek meg a Hívásfogadó Központokban, amelyről a segélyhívást kezdeményezték. Az AML itthon a legnagyobb hazai mobilszolgáltató – a Magyar Telekom, a Telenor és a Vodafone – hálózatából ingyenesen érhető el.
A most bevezetett AML rendszer egyfajta továbbgondolásaként indította el korábban az Országos Mentőszolgálat a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal karöltve az Életmentő applikációt, melyben szintén úgy kérhető segítség, hogy az app a mobiltelefon pontos helyadatait automatikusan átadja a diszpécserszolgálatnak. Az Életmentő appal ugyanakkor értelemszerűen csak a mentőszolgálattól kérhető segítség