Kezd erőre kapni az okostelefon-piac
A koronavírus-járvány miatti korlátozások enyhítése jó hatással volt a szegmensre az idei Q3-ban az IDC szerint.
A második negyedéves zuhanás után az idei Q3-ban elkezdett magához térni az okostelefon-piac az IDC frissen kiadott jelentése szerint - a szegmens ugyan még mindig mínuszos, az időszakban mért 1,3 százalékos visszaesés azonban javuló tendenciát jelent. A fellendülés a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások nyári enyhítésének köszönhető, amely meglepő módon néhány feltörekvő régióban éreztette leginkább hatását a vásárlási kedvre, beleértve Indiát, Brazíliát és Indonéziát. Kína, Nyugat-Európa és Észak-Amerika ezzel szemben továbbra is komoly visszaesést mutat, amelyben az iPhone 12 kései rajtja is szerepet játszott, hiszen utóbbi területek az Apple készülékeinek legnagyobb felvevőpiacai. A 2020-as harmadik negyedévben így a vártnál több, 353,6 millió okostelefon talált gazdára.
A SAMSUNG ÚJRA AZ ÉLEN
A Q3-ban a Samsungnak sikerült visszaszereznie a piac trónját, 80,4 millió okostelefon értékesítésével. Ezzel a tavalyi év hasonló időszakában - azaz a koronavírus-járvány kitörése előtt - produkált számokat is felül tudta múlni 2,9 százalékkal, piacrészét így 0,9 százalékponttal 22,7 százalékra növelte. A koreai gyártó eladásait Indiában a 250 dollár alatti szegmens hajtotta, méghozzá elég szépen, az országban ugyanis 40 százalékkal tudta növelni eladásait a gyártó. Ezzel párhuzamosan az Egyesült Államokban a Note sorozat új modelljei is szépen teljesítettek.
A Huwaei bár a Q2-ben rövid időre megszerezte a trónt, a harmadik negyedévre ismét a második helyre csúszott vissza. Ez rendkívül fájdalmas zuhanás eredménye, a kínai gyártó 51,9 millió telefont adott el, mintegy 22 százalékkal kevesebbet mint 2019 harmadik negyedévében. A koronavírus-járvány okozta nehézségeket a kínai vállalatnál az Egyesült Államok szankciói tovább tetézték - miután lassan kifutnak a gyártó Play Store alkalmazásbolttal érkező modelljei, a vásárlók a Google ökoszisztémája nélkül már érezhetően kisebb érdeklődést mutatnak a gyártó telefonjai iránt. A Huawei piacrésze így 3,9 százalékot csökkent, és 14,7 százaléknál állt meg.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A harmadik helyet rendszerint az Apple foglalja el, az idei Q3-ban azonban az iPhone 12 modellek fentebb már említett csúszása miatt a Xiaomi meg tudta előzni a cupertinói óriást. A kínai vállalt 46,5 millió okostelefont értékesített, ez még békeidőben is elképesztő, 42 százalékos éves szintű növekedés eredménye, ami kereken 4 százalékponttal repítette feljebb a cég piacrészét, 13,1 százalékra. A Xiaomi eladásait főleg az indiai és kínai piacok hajtották.
Az Apple késlekedése miatt a negyedik helyre szorult vissza, 41,6 millió eladott készülékével, ami 10,6 százalékos mérséklődést jelent a gyártó 2019 Q3-as eladásaihoz képest. A vállalat piaci részesedése is megérezte az új modellek csúszását, és 1,2 százalékpontos csökkenést követően 11,8 százaléknál állt meg. A visszaesést ugyanakkor a következő negyedévekben eladott iPhone 12 modellek jó eséllyel ellensúlyozzák majd. A TOP 5-öt a Vivo zárja, 31,5 millió eladott készülékkel, ami a járványhelyzet dacára egészségesnek mondható 4,2 százalékos gyarapodást jelent. Ezzel 0,5 százalékponttal a gyártó piaci részesedését is tudta növelni, 8,9 százalékra - mindezt ugyancsak Indiának, illetve Kínának hála.