Kicsattan az egészségtől a Microsoft
Pazar üzleti eredményeket jelentett a Microsoft a cég szeptemberben véget ért első üzleti negyedévében, elsősorban továbbra is a koronavírus világjárvány miatt megváltozott felhasználói szokásoknak köszönhetően.
Az előzetes elemzői várakozásokat felülmúló eredményről számolt be a Microsoft a szeptember 30-ával záródó 2021-es első üzleti negyedéve kapcsán. A cég árbevételére és profitjára egyaránt jótékony hatást gyakorolt az új koronavírus világjárvány második hullámának begyűrűzése, így nagyot mentek a negyedévben a felhős termékek és az olyan, csoportkommunikációt támogató alkalmazások, mint a Teams, melynek mostanra immár 115 millió aktív felhasználója van világszerte.
A Microsoft árbevétele az első negyedévben elérte 37,2 milliárd dollárt, ami éves szinten 12 százalékos növekedésnek felel meg, miközben a nettó profit 30%-kal, 13,9 milliárd dollárra hízott. Az irodai (Office) termékekből származó árbevétel összességében 9%-kal nőtt, ezen belül az Office 365 felhős platform 21%-os növekedést tudott elérni - áll a jelentésben.
Ennél is nagyobb mértékben, 13%-kal nőtt a fogyasztói felhős szegmens, a Microsoft 365 előfizetők száma pedig a beszámoló szerint a negyedév végére elérte a 45,3 milliót. Az előző negyedév botlását követően újra erősödni tudott a LinkedIn, elsősorban a platform által kínál marketingeszközök iránt növekvő kereslet révén. A divízió összességében 12,3 milliárd dollárral járult hozzá a cég teljes negyedéves árbevételéhez.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az "Intelligens Felhő" üzletág árbevétele 13 milliárd dollár volt az első negyedévben, ami éves összehasonlításban 20%-os növekedésnek felel meg - csak az Azure termékek értékesítéséből származó árbevétel 48%-kal nőtt, vagyis az egy évvel ezelőtt kezdődött bukdácsolást követően ha csak kis mértékben is, de újra növekedési pályára tudott állni a termék. A cég a befektetői konferenciahívás során a nagyvállalati felhős termékek iránt összességében továbbra is jelentős keresletet prognosztizált.
Szintén növekedni tudott - igaz csak 6%-ot - a More Personal Computing üzletág árbevétele, mely a teljes negyedévben összességében 11,8 milliárd dollár volt. Az üzletág két nagyágyúja az Xbox termékeket és tartalmakat magába foglaló divízió és a Surface részleg lettek, előbbi árbevétele 30%-kal, utóbbié 37%-kal nőtt éves összehasonlításban.
Amy Hood, a Microsoft pénzügyi vezérigazgató-helyettese a Reutersnek adott interjújában jelen helyzetben talán kissé szerencsétlen szóhasználattal élve úgy fogalmazott, a redmondi óriáscég "újabb egészséges negyedéven van túl", köszönhetően elsősorban a távmunka- és távoktatást támogató megoldások iránti továbbra is rendkívül élénk keresletnek.