:

Szerző: Koi Tamás

2020. október 28. 09:55

Kicsattan az egészségtől a Microsoft

Pazar üzleti eredményeket jelentett a Microsoft a cég szeptemberben véget ért első üzleti negyedévében, elsősorban továbbra is a koronavírus világjárvány miatt megváltozott felhasználói szokásoknak köszönhetően.

Az előzetes elemzői várakozásokat felülmúló eredményről számolt be a Microsoft a szeptember 30-ával záródó 2021-es első üzleti negyedéve kapcsán. A cég árbevételére és profitjára egyaránt jótékony hatást gyakorolt az új koronavírus világjárvány második hullámának begyűrűzése, így nagyot mentek a negyedévben a felhős termékek és az olyan, csoportkommunikációt támogató alkalmazások, mint a Teams, melynek mostanra immár 115 millió aktív felhasználója van világszerte.

A Microsoft árbevétele az első negyedévben elérte 37,2 milliárd dollárt, ami éves szinten 12 százalékos növekedésnek felel meg, miközben a nettó profit 30%-kal, 13,9 milliárd dollárra hízott. Az irodai (Office) termékekből származó árbevétel összességében 9%-kal nőtt, ezen belül az Office 365 felhős platform 21%-os növekedést tudott elérni - áll a jelentésben.

microsoft_datacenter_cleaning
a microsoft egyik kísérleti tengeralatti adatközpontja a kiemelést követően (forrás: microsoft)

Ennél is nagyobb mértékben, 13%-kal nőtt a fogyasztói felhős szegmens, a Microsoft 365 előfizetők száma pedig a beszámoló szerint a negyedév végére elérte a 45,3 milliót. Az előző negyedév botlását követően újra erősödni tudott a LinkedIn, elsősorban a platform által kínál marketingeszközök iránt növekvő kereslet révén. A divízió összességében 12,3 milliárd dollárral járult hozzá a cég teljes negyedéves árbevételéhez.

A szétszteroidozott diversity alkonya

Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.

A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.

Az "Intelligens Felhő" üzletág árbevétele 13 milliárd dollár volt az első negyedévben, ami éves összehasonlításban 20%-os növekedésnek felel meg - csak az Azure termékek értékesítéséből származó árbevétel 48%-kal nőtt, vagyis az egy évvel ezelőtt kezdődött bukdácsolást követően ha csak kis mértékben is, de újra növekedési pályára tudott állni a termék. A cég a befektetői konferenciahívás során a nagyvállalati felhős termékek iránt összességében továbbra is jelentős keresletet prognosztizált.

Szintén növekedni tudott - igaz csak 6%-ot - a More Personal Computing üzletág árbevétele, mely a teljes negyedévben összességében 11,8 milliárd dollár volt. Az üzletág két nagyágyúja az Xbox termékeket és tartalmakat magába foglaló divízió és a Surface részleg lettek, előbbi árbevétele 30%-kal, utóbbié 37%-kal nőtt éves összehasonlításban.

Amy Hood, a Microsoft pénzügyi vezérigazgató-helyettese a Reutersnek adott interjújában jelen helyzetben talán kissé szerencsétlen szóhasználattal élve úgy fogalmazott, a redmondi óriáscég "újabb egészséges negyedéven van túl", köszönhetően elsősorban a távmunka- és távoktatást támogató megoldások iránti továbbra is rendkívül élénk keresletnek.

a címlapról