:

Szerző: Koi Tamás

2020. október 8. 13:16

Van hová fejleszteni a kkv-k digitális felkészültségét

A hazai kkv-szektor nagy része még épphogy csak belefogott a digitalizációba, bár minél nagyobb egy cég, annál előrébb tart. Ugyanakkor bizonyos területeken óriási a lemaradása a szektornak - derül ki a Digiméter 2020-as kutatási jelentéséből.

Az idén augusztus végén indult adatfelvétellel megkezdődött a többévesre tervezett "Digiméter" kutatássorozat, melynek során iparági szakértők hat témakörben mértik fel a vállalkozások digitális képességeit (digitális jelenlét, digitális mindennapok, vállalkozásvezetés, értékesítés és marketing, digitális pénzügyek, illetve informatikai biztonság). A felmérés során minden témakörben 100-100 pontot lehetett szerezni, a Digitális Versenyképességi Mutató ezek súlyozott értékei alapján állt össze. 

Eszerint a magyar kkv-k digitális versenyképességének szintje a hat terület átlagában jelenleg 40 pontra jött ki. Legjobban digitális pénzügyek terén állunk (61 pont), a leggyengébben az értékesítés és marketing digitalizációjában, mindössze 17 ponttal. Az átlagnál jobb értékeket kapott az informatikai biztonság (57), míg a többi kérdéskör eredményei az átlag körül alakultak - derül ki a kutatásból.

good_better_best

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A tevékenységi körök szerint nézve a mezőnyt nem meglepő, hogy az infokommunikációs cégek vannak az élen (51), a legkisebb értékeket pedig az építőipar kapta (33). A digitálisan leginkább versenyképesnek bizonyult vállalkozás 91 pontot kapott, amivel kilóg még a felső 10%-ból is, melynek átlaga 69 pont lett. Az ebbe a csoportba tartozók 20 százalékánál van valamilyen online értékesítési csatorna, 15 százalékuk pedig értékesít külföldre is.

Az eredményekből az is látszik, hogy minél nagyobb egy cég, várhatóan annál előrébb tart a digitalizációban - ami egyúttal azt is jelentheti, hogy minél előrébb tart egy cég a digitalizációban, annál nagyobbra tud nőni! A 20 főnél nagyobb szervezetek átlagosan 48, míg az ennél kisebb cégek, mérettől függően, 37-40 pontot szereztek. A budapesti és Pest megyei vállalkozások majdnem minden témakörben az élen vannak, az előnyük mégsem jelentős, ami jól mutatja, hogy a digitalizációhoz való hozzáférésnek jellemzően nem területi korlátai vannak.

A Digiméter idén nyár elején már felmérte egy egyszeri kutatásban a koronavírus rövid távú digitalizációs hatásait a hazai vállalkozásokra, amiből kiderült, milyen szervezeti és ügyfélkezelési kihívásokat okozott a kényszer-digitalizáció.

a címlapról