Nem érezte meg az e-kereskedelem a második hullámot
A koronavírus-járvány szeptemberben jelentkező második hulláma nem okozott újabb kiugrást az e-kereskedelmi forgalomban: az Olcsóbbat.hu árösszehasonlító portál adatai szerint az előző hónaphoz képest szeptemberben 4,5 százalékkal csökkent a kereslet a webáruházak termékei iránt.
A koronavírus tavaszi, első hulláma meghatározó hatást gyakorolt az online kereskedelemre: az Olcsóbbat.hu árösszehasonlító szolgáltatás idén márciusban 20, áprilisban pedig csaknem 40 százalékos forgalomnövekedést mért februárhoz képest. A járvány egész második negyedévben pörgette az online kereskedelmet, amely a szolgáltató mérései szerint ebben az időszakban mintegy 35 százalékkal produkált nagyobb forgalmat, mint az előző év hasonló periódusában. Júliusban és augusztusban ugyanakkor ez a forgalomtöbblet már nem jelentkezett, a piac visszaállt a koronavírust megelőző szintek közelébe.
Az egyes kategóriákat vizsgálva látható, hogy az első hullám során az otthoni lét plusz igényei kiemelkedően érintették a sporteszközöket. Ezen belül szobakerékpárból idén eddig csaknem háromszor, trambulinból 4,5-ször, míg futópadból ötször annyi termék fogyott, mint a tavalyi év első kilenc hónapjában.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kiugró forgalom mindhárom termék esetében áprilisban volt. Mivel a vevők ezekből a termékekből már tavasszal bevásároltak, a szeptemberi forgalma ezeknek a termékeknek már alig mozdult a koronavírus újbóli előretörésekor.
A fő termékkategóriákon belül számos egyedi termék esetében tapasztalható rendkívüli megugrás az összehasonlító oldal kereséseinél. Nem meglepő módon a védőmaszk esetében 175-szörös volt a keresési volumen a tavalyi hasonló időszakhoz képest, de például a kenyérsütő esetében 44-szeres, a webkamera esetében pedig 24-szeres volt ez a szorzószám.
Számos termék ugyanakkor jelentős visszaesést szenvedett el. Nem meglepő módon a sátrak forgalma 68 százalékkal esett vissza, de kézitáskából és bőröndből is 35, óra-ékszerből 32, míg ruházati termékekből 30 százalékos volt a kereslet csökkenése az idei év első kilenc hónapjában.