:

Szerző: Koi Tamás

2020. október 1. 14:12

Tovább nőtt az online piacterek népszerűsége

Az online piacterek a teljese e-kereskedelmi szegmenshez hasonlóan jelentős növekedést tudtak elérni a pandémia ideje alatt. A legnagyobb hazai piactéren, az eMAG Marketplace-en már ötezer kereskedő kínálja termékeit.

Az e-kereskedelmi szegmensen belül az online piacterek forgalma is jelentős mértékben nőtt a koronavírus járvány kezdete óta, így a legnagyobb ilyen hazai piactér, az eMAG Marketplace is több kereskedőt vonzott be erre az értékesítési csatornára, a cég "piacozó" partnereinek száma már eléri az ötezret. A kereskedők jelentős része a piacteres megjelenést saját, egyéb értékesítési csatornái mellett, kiegészítő tevékenységként használja, ám egyre kevesebben igénylik saját webáruház létrehozását - derül ki a GKI Digital és az eMAG által végzett reprezentatív kutatásból.

A felmérésben szereplő cégek 59 százaléka nem rendelkezik önálló webshoppal: a kitöltők egyharmada bár tervezi, egyelőre nem fejleszt saját online értékesítési felületet, további 29 százalékuk számára pedig minden igényt kielégít az online piactéren való értékesítés. A KKV-k számára ezeknél az értékesítési csatornáknál csábító lehetőség az alacsony belépési küszöb, ugyanakkor fel kell készülniük rá a cégeknek, hogy a piacterek sokkal kisebb teret adnak a megkülönböztetésre, a verseny szinte kizárólag ár alapon zajlik, emellett az üzemeltető felé értékesítés utáni jutalékot is kell fizetni.

ecommerce_record

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Egy saját webshop létrehozása és üzemeltetése azonban számos hazai KKV számára problémát jelent nem elsősorban anyagi, hanem humánerőforrás szempontjából. Jól mutatja ezt az a tény, hogy a magyar e-kereskedelmi piac (piacteres vagy saját felülettel rendelkező vállalkozások) legkisebb szereplői lényegében one man show-ként üzemelnek, azaz a tulajdonos végez gyakorlatilag minden feladatot a cégnél, a beszerzéstől kezdve a logisztikán át a különféle közösségi marketing kampányok közzétételéig.

A kutatás vizsgálta azt is, hogy a vállalkozások milyen innovációkra hajlandók az online jelenlétük erősítése érdekében. Az eddigi működés újragondolására a megkérdezett vállalkozások háromnegyede hajlandó, 29 százalékuk már tett is lépéseket ennek érdekében, a cégek 24 százaléka viszont a koronavírus ellenére sem gondolkodik a működése finomhangolásán. A munkafolyamatokat a válaszadók több mint fele szervezte vagy szervezi át a jövőben, többek között az otthoni munkavégzés engedélyezésével. A koronavírus miatt a tervezett fejlesztések, módosítások elhalasztása a válaszadók kevesebb, mint felét jellemzi csupán.

a címlapról