Megússzák az Apple-adót a fizetős, kisvállalati Facebook események
Legalábbis év végéig - a játéktartalmak készítői viszont nem járnak ilyen jól.
Lazít a közelmúltban sokat támadott 30 százalékos "adóján" az Apple - legalábbis ideiglenesen és csak néhány cég számára. Az enyhítésnek a Facebook, az Airbnb és a ClassPass örülhet, a lépést a trió a közösségi óriásnak köszönheti, amely augusztus végén szállt vitába az Apple-lel, miután a cupertinói óriás a Facebookon újonnan bevezetett, kisvállalkozásoknak szánt, fizetős online események bevételeiből is elkezdte lehasítani jutalékát.
A fizetős Facebook Live eseményeket a cég a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került kisvállalatok megsegítésére indította el. Az új szolgáltatással a céges Facebook oldalak tulajdonosai a közösségi oldal felületén belépődíjas online eseményeket hozhatnak létre, majd azok teljes lebonyolítását, közvetítését, illetve a díjak begyűjtését is a Facebookon végezhetik el. Hogy a kis cégeket segítse, a Facebook az új funkció használatáért legalább 2021 augusztusáig nem számít fel díjakat, hogy a bevétel 100 százaléka a kisvállalatoknál köthessen ki.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Ezeket a számításokat húzta keresztül az Apple, amely a fenti közvetítéseket, online eseményeket digitális terméknek tekinti - ennek megfelelően pedig az ilyen szolgáltatásokra platformján kivetett, 30 százalékos jutalékot is lekanyarította belőle, ha a szolgáltatást a felhasználó iOS-ről vette igénybe. A helyzetet súlyosbította, hogy bár a Facebook eredetileg kiírta iOS-es alkalmazásában, hogy a fizetős események gazdáinak érdemes felkészülni az Apple-adóra, a cupertinói cég nyomására végül kénytelen volt levenni a tájékoztatást - miután az Apple szerint az "irreleváns" információ, így sérti az App Store irányelveit.
Érthető módon az Apple döntése komoly felháborodást váltott ki, amit tetéz az Apple-adó ellen több fronton is zajló offenzíva, vállalat ezért úgy döntött inkább visszakozik, és elengedi a díjakat a fenti eseményeknél - legalábbis 2020 végéig. A döntés alól Facebookon egyedül a játéktartalom-készítők jelentenek kivételt, akikre a szokásos díjazás vonatkozik, miután őket üzleti oldalról az Apple szerint nem érinti olyan súlyosan a járványhelyzet, mint az online térbe kényszerült, hagyományos vállalkozásokat. A Facebook új eseményei mellett az Ars Technica szerint az utazási korlátozások miatt ugyancsak nehéz helyzetbe került Airbnb, illetve a ClassPass fitneszóra-streaming szolgáltatás is mentesül év végéig az Apple-adó alól.