A mobilhálózatoknál is egyre inkább tényezővé válik a Samsung
Eddigi partnere, a Nokia helyett a dél-koreai Samsung Electronics-ot bízta meg az amerikai Verizon Wireless a cég új generációs hálózatának részbeni kiépítésével, ezzel az ázsiai cégnek az első, jelentős horderejű tendert sikerült megnyernie a tengerentúlon, illetve általában véve a nyugati piacokon.
A következő évtizedben alaposan átalakulhat a mobilhálózati eszközbeszállítók globális piaca, és ez nem kizárólag a kínai szereplőkkel szemben bevezetett, azok globális pozícióit jelentősen gyengítő amerikai szankcióknak köszönhető. Dél-Koreában a Samsung Electronics hálózatieszköz-gyártó üzletága hosszú évek óta készül a világpiaci térnyerésre, ám a technológiai környezet ezt eddig nem tette lehetővé a cég számára - emellett persze kapóra jöhet a cégnek az is, hogy számos kulcspiacon két kínai szereplő kieshet a partiból a következő években.
A Samsung piaci tényezővé válásának egyik legfontosabb előszele, hogy a vállalat megnyerte első, Ázsián kívüli jelentős tenderét, mely lehetővé teszi a cégnek, hogy az amerikai Verizon Wireless számára szállítson 5G-s mobilhálózati infrastruktúra-elemeket. A hivatalosan meg nem erősített információk szerint mintegy 6,6 milliárd dollár értékű szerződés a hálózat bizonyos elemeinek, illetve lokációinak modernizálására vonatkozik, az ügylet legnagyobb vesztese pedig a finn Nokia lehet, mely a Verizon eddigi legfontosabb beszállítójának számított, a mobilszolgáltató pedig a finn gyártó három legfontosabb partnere közé tartozik.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Nokia nehézségei az 5G-s hálózatok megjelenésének hajnalán, 2019-ben vált egyre látványosabbá, a cég fejlesztései bizonyos területeken döcögőssé váltak, a termékkínálat pedig ebből kifolyólag pont abban az időszakban vált kevésbé versenyképessé, amikor az operátorok megkezdték a beszállítók tendereztetését. A Verizon részbeni elvesztése ugyanakkor azért lehet különösen fájó az idei év során vezetőváltáson átesett Nokiának, mivel az amerikai piacon eddig jobbára csak a svéd Ericssonnal volt kénytelen versenyezni, miután itt a kínaiak régóta nem állhatnak rajthoz a hasonló tendereken.
Mindeközben a Samsung az évek során fokozatosan egyre komolyabb tudásbázist, illetve a honi piacokon zajló kiépítéseknek köszönhetően mind több tapasztalatot halmozott fel a hálózatépítés- és üzemeltetés terén, idén pedig a cég már nyíltan arról beszélt, hogy bizonyos esetekben kész lehet betölteni az űrt a Huawei és a ZTE visszavonulása (vagy inkább visszakényszerítése) után a nyugati piacokon.
A Samsung ugyanakkor elsősorban az újabb generációs, 4G-s és 5G-s hálózatok kapcsán tudott szert tenni versenyképes technológiai tudásra, a régebbi, ám számos operátornál ma is kulcsszerepet betöltő (angolul legacy) 2G-s és 3G-s infrastruktúrák terén szinte zéró tapasztalattal rendelkezik. Mindez nehézkessé teszi a cég számára, hogy egy évtizedek óta működő mobilszolgáltatónál egy szimpla beszállítóváltással a szolgáltatásfolytonosság megtartása mellett kiüsse riválisait, ám a mostani jelek is arra utalnak, hogy ez a fajta lemaradás az idő előrehaladtával egyre kevésbé jelent majd hátrányt a koreai vállalat számára.