Legalább két évig nem tér magához az okostelefon-piac
Idén és jövőre mindenképpen hatást gyakorol a globális okostelefon-piacra a koronavírus világjárvány, az eladási mutatók legkorábban 2022-ben érhetik el a járványhelyzet előtti szintet - áll az IDC legfrissebb piaci előrejelzésében.
A nyár eleji becslésekhez képest talán nem lesz annyira pocsék éve a globális okostelefon-piacnak idén, ám még jövőre sem térhet vissza a forgalom a koronavírus világjárvány előtti szintre - véli az IDC legfrissebb piaci előrejelzésében. A piackutató szerint 2020-ban összesen mintegy 1,2 milliárd okostelefon eladásával lehet majd kalkulálni, ami éves szinten 9,5%-os csökkenést fog eredményezni.
Jövőre már növekedéssel számolnak a piackutatók, ám összességében így sem fogja elérni a piac a 2019-es volument, erre legkorábban 2021-ben lehet számítani, amikor az IDC prognózisa szerint már több mint 1,4 milliárd okostelefon fogyhat majd világszerte. A kutatók szerint a növekedés egyik fő motorját az 5G-s hálózatok, és a velük kompatibilis készülékek terjedése adja majd, emellett a fejlődő piacokon tapasztalható trendek lesznek a meghatározók a szegmens helyrerázódásában.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Így az egyebek mellett a mobilpiacukat tekintve fejlődő országokban több százmilliónyi potenciális új vásárlóval lehet számolni, emellett ebben a régióban egyre nagyobb számban jelennek meg az olyan ügyfelek, melyek második, harmadik okostelefonjukat vásárolják, ők jellemzően korábbi belépőszintű készüléküket cserélik alsó-középkategóriás modellre. A régió az IDC szerint nem elhanyagolható mértékű, mintegy 80%-os részesedéssel képviselteti magát a teljes értékesítési volument illetően.
A piackutató ugyanakkor arra is figyelmeztet, hogy az 5G-s készülékek iránti keresletet egyelőre nem szabad túlbecsülniük a gyártóknak. A koronavírust kísérő recesszió miatt mind a gyártókra, mind az operátorokra komoly nyomás nehezedik az árképzést illetően, így a cégek a technológia mielőbbi elterjedése érdekében kénytelenek csökkenteni a hardver- és szolgáltatásárakat.