A Walmart és a Microsoft közösen vinnék a TikTokot
A világ legnagyobb áruházlánca is bejelentkezett a rövid videók megosztására specializálódott közösségi szolgáltatás, a TikTok amerikai, ausztrál és kanadai érdekeltségeiért, méghozzá a Microsoft oldalán.
Első hallásra meglepőnek tűnő jelentkezővel egészült ki a TikTok amerikai kérőinek sora - csütörtökön a világ legnagyobb áruházláncának számító amerikai Walmart bejelentette, hogy közösen pályázik a Microsofttal a videomegosztó szolgáltatás amerikai, ausztrál és kanadai részlegeire. Az amerikai kormányzat augusztus eleji diktátuma után a TikToknak az az egyetlen esélye a túlélésre az egyik legfontosabb piacán, ha a kínai tulajdonos ByteDance leválasztja magáról a helyi leányvállalatokat. A Walmart beszállásával ez az eshetőség most jelentős megerősítést kapott.
A TikTok globálisan mintegy egymilliárd fős regisztrált felhasználóbázissal rendelkezik, amelyből mintegy százmillió az Egysült Államokban található. Ennek megfelelően a vállalat hatalmas mennyiségű személyes adatot kezel - ebben lát fenyegetést amerikai elnök.
A lapértesülések szerint a Microsoft már a konkrét amerikai intézkedések meghozatala előtt vizsgálta a felvásárlás lehetőségét a közösségi média app egyesült államokbeli ágazatának kapcsán, azzal ugyanis az olyan rivális tech-óriásokkal szállhatna szembe, mint a Facebook vagy a Snap. A felvásárlás nyélbe ütésére, legalábbis a megegyezésre Trump először 45 napot adott, majd később a határidőt további 45 nappal kitolta.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A szolgáltatás potenciális felvásárlóinak körében a Microsoft mellett hírbe hozták a Twittert és az Oracle-t is, a Microsofthoz csatlakozó Walmart révén ugyanakkor aligha kérdés, hogy a 25 és 30 milliárd dollár közé taksált TikTok-leányvállalatokat a szoftvercég és a kereskedelmi lánc szövetsége fogja megszerezni. A két cég egyébként már két éve szoros partneri viszonyt ápol egymással, egy öt évre kiterjedő, a különböző felhőszolgáltatásokat és MI-megoldásokat kereskedelmi csatornákon keresztül népszerűsítő program keretén belül.
A Walmart számára nyilvánvalóan annak hirdetési és e-commerce lehetőségei miatt érheti meg beruházni a TikTokba, mely a kereskedelmi lánc szerint mind a tartalomelőállítók mind a felhasználók számára számos előnnyel szolgál az érintett piacokon.