:

Szerző: Koi Tamás

2020. augusztus 28. 11:55

A Walmart és a Microsoft közösen vinnék a TikTokot

A világ legnagyobb áruházlánca is bejelentkezett a rövid videók megosztására specializálódott közösségi szolgáltatás, a TikTok amerikai, ausztrál és kanadai érdekeltségeiért, méghozzá a Microsoft oldalán.

Első hallásra meglepőnek tűnő jelentkezővel egészült ki a TikTok amerikai kérőinek sora - csütörtökön a világ legnagyobb áruházláncának számító amerikai Walmart bejelentette, hogy közösen pályázik a Microsofttal a videomegosztó szolgáltatás amerikai, ausztrál és kanadai részlegeire. Az amerikai kormányzat augusztus eleji diktátuma után a TikToknak az az egyetlen esélye a túlélésre az egyik legfontosabb piacán, ha a kínai tulajdonos ByteDance leválasztja magáról a helyi leányvállalatokat. A Walmart beszállásával ez az eshetőség most jelentős megerősítést kapott.

A TikTok globálisan mintegy egymilliárd fős regisztrált felhasználóbázissal rendelkezik, amelyből mintegy százmillió az Egysült Államokban található. Ennek megfelelően a vállalat hatalmas mennyiségű személyes adatot kezel - ebben lát fenyegetést amerikai elnök.

walmart-1200x800

A lapértesülések szerint a Microsoft már a konkrét amerikai intézkedések meghozatala előtt vizsgálta a felvásárlás lehetőségét a közösségi média app egyesült államokbeli ágazatának kapcsán, azzal ugyanis az olyan rivális tech-óriásokkal szállhatna szembe, mint a Facebook vagy a Snap. A felvásárlás nyélbe ütésére, legalábbis a megegyezésre Trump először 45 napot adott, majd később a határidőt további 45 nappal kitolta.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A szolgáltatás potenciális felvásárlóinak körében a Microsoft mellett hírbe hozták a Twittert és az Oracle-t is, a Microsofthoz csatlakozó Walmart révén ugyanakkor aligha kérdés, hogy a 25 és 30 milliárd dollár közé taksált TikTok-leányvállalatokat a szoftvercég és a kereskedelmi lánc szövetsége fogja megszerezni. A két cég egyébként már két éve szoros partneri viszonyt ápol egymással, egy öt évre kiterjedő, a különböző felhőszolgáltatásokat és MI-megoldásokat kereskedelmi csatornákon keresztül népszerűsítő program keretén belül.

A Walmart számára nyilvánvalóan annak hirdetési és e-commerce lehetőségei miatt érheti meg beruházni a TikTokba, mely a kereskedelmi lánc szerint mind a tartalomelőállítók mind a felhasználók számára számos előnnyel szolgál az érintett piacokon.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról