:

Szerző: Koi Tamás

2020. augusztus 18. 12:06

Egyedül a mobil tudott nőni a DIGI-nél

Szinte minden szegmensben előfizetőt veszített a romániai tulajdonosi körrel rendelkező DIGI Távközlési Kft. az idei második negyedévben.

Az összes vezetékes szegmensben érezhető mértékű előfizetőszám-csökkenést jelentett a DIGI Communications NV. magyarországi operációja, a DIGI Távközlési Kft. - derül ki a holland anyacég múlt pénteken kiadott második negyedéves üzleti jelentéséből. A tavaly május óta saját mobilos infrastruktúrával is rendelkező távközlési szolgáltatónál egyedül a mobilszegmens tudott nőni, melynek további kilátásai és növekedési potenciálja nagy mértékben függ attól, hogy a társaság hogyan szerepel, egyáltalán tud-e szerepelni a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság őszi frekvenciaértékesítési eljárásán.

A DIGI Távközlési Kft. (a későbbiekben DIGI) az üzleti jelentés alapján a kábeltévés ügyfélbázis mérete éves szinten 2%-kal, 696 ezerről 682 ezerre, miközben az internetelőfizetések száma 2,6%-kal, 757 ezerről 737 ezerre csökkent. A legnagyobb mértékű veszteséget a vezetékes telefonszolgáltatás szegmens szenvedte el, itt 691 ezerről 650 ezerre csökkent a társaság által kezelt bekötött fővonalak száma, ami csaknem 6%-os lemorzsolódásnak felel meg.

digi_uzlet

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Utóbbi alapján ugyanakkor már jól lehet következtetni a különböző vezetékes szegmenseket ért csökkenés legfőbb okára is, melyet a vállalatcsoport egyébként meg is említ az üzleti jelentésben: A Gazdasági Versenyhivatal idén márciusban kelt határozata értelmében a DIGI abban az esetben vásárolhatta fel az Invitelt, ha a felvásárlás után minden olyan településen értékesíti érdekeltségét, ahol az átfedés révén a verseny lényegében megszűnne. A DIGI szerint június 30-ig 15 települést érintően került sor az előfizetői bázis értékesítésére, mely révén összességében mintegy 34 ezer régi Invitel-előfizetés - zömében vezetékestelefon-végpont - került új szolgáltató kezelésébe.

Az értékesítés a mobilszegmens számaira értelemszerűen nem volt hatással, a tavaly júniusban még éppen csak szárnyait bontogató DIGI Mobil ennek megfelelően jelentős mértékű növekedést tudott elkönyvelni. A tesztszolgáltatás ügyfélbázisa június 30-án elérte a 136 ezer előfizetést, mely csaknem 143%-os éves növekedésnek felel meg. A bővülés üteme ugyanakkor mostanra érezhetően lassult, a DIGI Mobil előfizetések száma így a második negyedévben összességében már csak 14 ezerrel tudott nőni - március 31-én a szolgáltató 122 ezer mobilos előfizetőt jelentett Magyarországon.

A többször meghosszabbított mobilos tesztüzem egyelőre nem termel értelmezhető bevételt a cég számára, a hálózat üzemeltetésével és fejlesztésével kapcsolatos kiadásokat ugyanakkor sikerült a programdíjak és a bérköltség csökkentésével kompenzálnia a cégnek. A magyar divízió második negyedéves árbevétele 55,4 millió euróról 50,5 millió euróra csökkent, ami az árfolyamhatásokat kiszűrve 0,8%-os csökkenésnek felelt meg. A vállalat negyedéves működési költsége eközben 35,3 millió euró volt, 10,2%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban.

a címlapról