Az EU-s versenyügyi hatósághoz fordult az Apple miatt a Telegram
Az üzenetküldő csapata is a 30 százalékos "Apple adót" kifogásolja.
Versenyügyi panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz a Telegram az Apple-lel szemben. Ahogy korábban sok más vállalat, a Telegram is az "Apple adó" miatt fordult az EU versenyügyi hatóságához.
A cég társalapítója Pavel Durov kapcsolódó posztjában részletesen kifejti problémáit a cupertinói óriás üzleti modelljével kapcsolatban, eszerint a vállalat által az App Store-ban közzétett appokra, illetve az azokban történő vásárlásokra kivetett, 30 százalékos jutalék minden iOS felhasználó számára drágábbá teszi a platformon az alkalmazásokat - sok app pedig egyszerűen képtelen nyereségesen működni a jelentős extra költség miatt. Ez a cég szerint az alkalmazásokban nagy mennyiségű reklám elhelyezése, illetve a felhasználói adatok értékesítése felé tolja a fejlesztőket.
Az üzenetküldő csapata azt is kifogásolja, hogy bizonyos tartalmakat az Apple cenzúráz az alkalmazásokban, a fejlesztők számára pedig azt is megtiltja, hogy jelezzék felhasználóik felé, mely tartalmak nem elérhetők a platform megkötései miatt. Az Apple ökoszisztémájának adatvédelmi oldalával sincs megelégedve a cég, mondván, miután az App Store-ból történő alkalmazástelepítésekhez kötelezően szükség van regisztrált Apple-fiókra, minden egyes letöltött app és push értesítés a felhasználói profilokhoz van kötve, megkönnyítve a felhasználók követését - a kötelező regisztráció pedig szintén a 30 százalékos "adó" érvényesítését célozza.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Telegram szerint továbbá az App Store ellenőrzőcsapatának hatékonysága is bőven hagy kívánnivalót maga után, az appokhoz érkező frissítések elbírálása ugyanis napokat vagy akár heteket is igénybe vehet, a hosszú késésekhez pedig a vállalat indoklást sem fűz. Végeredményben a chatapp fejlesztői szerint az alkalmazáskészítők megnövekedett anyagi terhei rosszabb minőségű appokhoz vezetnek, miután azok az Apple-nek kifizetett jelentős összegeket nem tudják alkalmazásaik csiszolásába invesztálni.
Noha a Google az androidos Play Store-ban is kivet hasonló díjakat, a két platform között fontos különbség, hogy a Androidon a felhasználóknak lehetőségük van a hivatalos alkalmazásbolton kívülről, akár alternatív alkalmazásboltokból telepíteni a kiszemelt termékeket. Egyelőre sem az Apple, sem pedig az Európai Bizottság képviselői nem nyilatkoztak az ügyben.