Leépít a LinkedIn
A koronavírus hatására jelentősen csökkent a kereslet a cégeknél az új munkaerőre, ez pedig érzékenyen érintette azokat a szolgáltatókat, melyek többek közt a toborzásra fókuszáltak. A jelenség hatására elbocsátásokra kényszerül a Microsoft üzleti közösségi szolgáltatása, a LinkedIn is.
Ahogy a koronavírus hatására az új munkaerő iránti kereslet gyakorlatilag minimálisra csökkent az érintett szektorokban, úgy kénytelenek összehúzni a nadrágszíjat azok az online szolgáltatók, melyek állásközvetítő szerepet játszanak. A jelenség kihat a világ legnagyobb, üzleti közösségi oldalának, a LinkedInnek a működésére is - a Microsoft tulajdonában lévő szolgáltatástól ezért csaknem ezer embert küldenek el.
A leépítésekről és egyéb átalakításokról hétfőn írt levelet a dolgozóknak Ryan Roslansky vezérigazgató, aki kifejtette, hogy a 960 főt, vagyis a vállalat globális munkerő-állományának mintegy 6%-át érintő leépítés a Global Sales és Talent Acquisition részlegeket érinti - ezekhez tartozik a belső munkerő-felvétel/keresés és a külső partnereknek kínált munkaerő-kereső, toborzást támogató szolgáltatás(ok) értékesítése. Roslansky levelében többször is hangsúlyozta, hogy további leépítéseket nem tervez a társaság.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A leépítések mellett a cégvezetés struktúra-átalakítási folyamatról is döntött, így a LinkedIn Marketins Solutions és Talent Solutions üzletágakat költségcsökkentési céllal új egységbe vonják majd össze, mivel a két részleg tevékenysége részben eleve átfedi egymást.
A LinkedIn a távozó dolgozók helyzetét különféle juttatásokkal igyekszik megkönnyíteni, így mindenkinek legalább 10 hét fizetett szabadság jár, emellett a cég az Egyesült Államokban egy évig, máshol hat hónapig állja a társadalombiztosítását a dolgozónak. A távozó alkalmazottak emellett megtarthatnak minden eszközt, melyet a munkavégzéshez biztosított számukra a cég, illetve ingyenes karriertanácsadásban részesülhetnek.