:

Szerző: Koi Tamás

2020. július 20. 14:26

Közösen dolgozik a tömegek okostelefonján a Google és Reliance

Múlt hétvégén kiderült, pontosan milyen feltételek mentén költ el nagyjából 4,5 milliárd dollárt a Google az indiai piacon tervezett megaberuházásában.

Több százmillió potenciális felhasználót kiszolgáló projektre kötött megállapodást július közepén a Google anyacége, az Alphabet és India legnagyobb technológiai konglomerátuma, a Reliance Industries. A két cég egy új, nagyobb tömegek számára is elérhető, belépőszintű okostelefonon dolgozik, mely a világ második legnagyobb mobilpiacán több százmillió potenciális ügyfél kezébe kerülhet majd. A projektbe befektetőként, 4,5 milliárd dollárnyi tőkével szállna be a Google, mely az Android operációs rendszer speciális, módosított változatát is biztosítaná a tömegtelefonhoz.

A Reliance és a Google megállapodása a várakozások szerint alaposan felpezsdítheti a belépőszintű okostelefonok piacát Indiában, ahol jelenleg is több százmillió előfizető használ különféle, alaptudású készülékeket, butatelefonokat. Ebben a szegmensben jelenleg az olyan kínai gyártók dominálnak, mint a Xiaomi vagy éppen a BBK Electronics különböző márkáival (Oppo, Vivo, Realme stb.) - az indiai piacon eladott tíz okostelefonból jellemzően nyolcat ezek a cégek készítenek.

india_smartphone

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A fordulat annál is inkább borítékolható, mivel a Reliance az ország legnagyobb, közel 400 millió ügyféllel rendelkező mobilszolgáltatójának, a Jio-nak a tulajdonosaként megkerülhetetlen tényező, ezt pedig egyre több nyugati partner ismeri fel és fektet dollármilliárdokat a konglomerátumba azért, hogy az óriási növekedési potenciállal rendelkező indiai piacon forgalmat generáljon termékeinek vagy szolgáltatásainak.

A Google közreműködésével készülő új Jio okostelefon koncepciója nem teljesen új, a Reliance 2017-ben egyszer már elsütötte ezt a poént: A 20 dollárnak megfelelő rúpiába, azaz átszámítva nagyjából 6200 forintba kerülő JioPhone annak ellenére lett óriási siker, hogy nem okostelefonként került forgalomba. A JioPhone-t mostanra több mint százmillió indiai vásárolta meg, többségük olyan felhasználó, akik korábban soha nem rendelkeztek mobiltelefonnal. 

Ma Indiában becslések szerint legalább 350 millió olyan mobilelőfizető él, akiknek nincs okostelefonjuk.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról