Biztató tavasz után újabb bukta a kínai okostelefon-piacon
Az optimizmusnak alapot adó áprilisi eladások után két egymást követő hónapban kétszámjegyű esést produkált a kínai okostelefon-piac.
Korai volt az öröm áprilisban, hiába múlt el a járványügyi veszélyhelyzet Kínában, hiába kezdtek el újra termelni a gyárak és hiába nyitott ki gyakorlatilag minden üzlet, az okostelefon-eladások immár második hónapja esést mutatnak a világ egyik legnagyobb piacán. A helyi kormányzat által havi rendszerességgel közzétett adatok szerint az okostelefon-gyártók forgalma az országban júniusban éves összehasonlításban 16%-kal esett vissza a májusi 10%-os csökkenést követően.
A kínai okostelefon-piac idei teljesítménye a karanténidőszakot követően eddig totális hullámvasútnak minősül: A kínai Információ- és Kommunikációtechnológia Akadémia által májusban közzétett adatok alapján az okostelefon-gyártók nagyjából 40,8 millió készüléket szállítottak le az idei év negyedik hónapjában, ami számottevő növekedésnek minősül az egy évvel korábbi 34,8 milliós darabszámhoz képest. Ezt követte a májusi 32,6 milliós majd a legutóbbi, júniusi 27,7 milliós eladási volumen.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az áprilisi növekedés akkor szinte teljes egészében a helyi gyártók erősödésének volt köszönhető, azok közül is elsősorban a Huawei tudott ellenállni a leginkább a koronavírus negatív gazdasági hatásainak, de jól mentek a többi feltörekvő gyártónak, így a Xiaominek vagy az Oppónak is.
Az illetékes kínai kormányszerv adataiból továbbra sem lehet kimazsolázni, hogy az eladásokból mekkora szeletet hasítottak ki maguknak az iOS-re épülő készülékek (tehát praktikusan az iPhone-ok) és mennyit az androidos modellek, így nem derül ki a számokból, hogy az év első felében az Apple hogyan teljesített az ázsiai országban.