:

Szerző: Koi Tamás

2020. július 7. 13:17

Bajban vannak a hazai kkv-k, ha otthon ragadnak a dolgozók

Miközben a távmunka és a digitalizáció hatalmas lendületet kapott, a hazai kis- és középvállalatok gyengeségei is megmutatkoztak a koronavírus-járvány alatt. A vállalkozások többségének főleg munkaszervezési problémái akadtak, digitális felkészültségben pedig nagy a szakadék az egyes szektorok, illetve Budapest és a vidék között - derül ki egy felmérésből

Az év elején viharos gyorsasággal megváltozó munkakörülmények új kihívások elé állították a digitális érettségét tekintve amúgy is komoly kihívásokkal küzdő hazai kkv-szektort. Reacty Digital és a Smart Commerce Consulting közös, "Digiméter" nevű, nem reprezentatív kutatása szerint a megkérdezett vállalkozások 65%-a alkalmazta a távmunkát a korlátozások bevezetése után, de ezen belül az infokommunikációs területen tevékenykedő cégeknél 94% volt ez az arány, míg a kereskedelmi szektorban csak 58% - bár itt volt a legnagyobb a növekedés. A home office lehetőségét a cégek több mint fele tervezi fenntartani a korlátozások megszűnése után is.

A 201 megkérdezett kkv-vezető válaszainak értékelése szerint a hatékony munkaszervezés, a távol lévő munkatársak koordinálása és a rendelkezésre álló idő rövidsége jelentette a legnagyobb kihívásokat a kisebb cégek számára. Érdekesség, hogy az informatikai háttér biztosításával kapcsolatos problémákat kevésbé érzékeltek, miközben az ehhez szükséges eszközök, illetve az azok használatában szerzett jártasság hiánya viszont jellemző a megkérdezett vállalkozások többségére.

kupi

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A kisebb cégeknek akkor is gondot okozhat az átállás az online működésre, ha egyébként erre az anyagi források rendelkezésre állnak, legalábbis erre utal, hogy a megkérdezettek 65%-a állította, mindenképpen szükségük lenne az átállás kapcsán bizonyos területeken szakmai támogatásra.

Ezen belül főleg az új ügyfélszerzési csatornák, az online marketing, a honlapfejlesztés és a közösségi média-jelenlét területét említették a cégvezetők. A kisebb létszámú vállalkozások és a kereskedelmi tevékenységet folytató kkv-k esetében az új ügyfélszerzési csatornák megismerése iránti igény még jelentősebb - mutat rá a felmérés.

A Digiméterben publikált kutatási eredmények ismét rámutattak a Budapest és vidék fejlettségi szintje közötti jelentős eltérésre: az egyes digitális eszközök használatában jellemzően kétszeres a különbség a közép-magyarországi régióba tartozó cégek javára. Például míg a fővárosban és környékén működő vállalkozások 61%-a használ online találkozók megtartására alkalmas megoldásokat, addig vidéken ez az arány mindössze 30%. Hasonlóan nagy az eltérés digitális fejlettségben az infokommunikációs területen tevékenykedő és az összes többi cég között - mutat rá a kutatás.

 

a címlapról