Teszteli új márkanevét a Telenor
A háttérben javában zajlik a cseh PPF Csoportnál a mobilszolgáltatói/távközlési üzletág átmárkázási folyamata, és bár biztos befutó az új névre jó eséllyel még nincs, a tulajdonosnak rövidesen döntenie kell, mivel a Telenortól kapott márkahasználati jog jövő tavasszal lejár.
Legkésőbb jövő tavasszal új márkaneve lesz a Telenor Magyarországnak, ám úgy tudjuk, a korábbi spekulációk egyike sem igazolódik be, tehát sem a cseh-szlovák piacokon jelenleg használt, a spanyol Telefónicától kölcsönzött O2 márkanevet nem fogja bevetni teljes szolgáltatói hálózatán a többségi tulajdonos cseh PPF befektetői csoport, és biztos, hogy nem tér vissza a Pannon márkanév sem a magyar piacra. Bolgár lapértesülések szerint a tulajdonos jelenleg több országban is fókuszcsoportos piackutatásokat végez az új, egységes márkát illetően, az egyik potenciális befutó pedig a jelöltek közül a "Laa." lehet (ponttal a végén).
A PPF 2018. nyarán vásárolta meg a norvég Telenor Csoporttól a szolgáltató magyar, bolgár, montenegrói és szerb leányvállalatait, ezzel a leggazdagabb cseh, Petr Kellner tulajdonában lévő befektetői csoport immár hat kelet-európai országban rendelkezik távközlési érdekeltségekkel (a PPF 2013-ban a cseh O2-t vásárolta meg a Telefonicától, a cseh leányvállalat pedig egyben tulajdonosa a szlovák O2 mobilszolgáltatónak is). Egy ilyen tranzakció során a felek többnyire rögzítik, hogy az eredeti tulajdonos által használt és bejegyzett márkaneveket meddig használhatja az új tulajdonos - a Telenor - PPF szerződés esetében ezt 33 hónapban jelölték meg a felek, vagyis a Telenor Magyarországnak (valamint a bolgár, montenegrói és szerb PPF-érdekeltségeknek) legkésőbb jövő tavasszal vissza kell adnia a márkanevet.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Sokáig tartotta magát a pletyka, hogy a PPF a cseh és szlovák piacon bejáratott, a Telenornál lényegesen értékesebb márkának számító O2-t vezeti be az új piacokon is, úgy tudjuk azonban, hogy végül ezt a tervet a Kellnerék elvetették. Helyette egy másik, egységes brand bevezetésén dolgoznak a csoportnál, jóllehet egyelőre nem világos, hogy a cseh és szlovák piacokon ezzel párhuzamosan megtartják-e az O2 márkanevet, melyet ezekben az országokban 2022-ig használhat a PPF, további 5 év opciós kiterjesztéssel.
A Laa. márkanévvel végzett fogyasztói felmérések során egyébként a megkérdezettek bizonyos arculati elemeket is láthattak, így például a logotipográfiát, mely nem túl markánsan ugyan, de eltér a Telenorétól, a betűk színe ugyanakkor lényegében változatlan maradna.
Az új márkanév bevezetését a piackutatáson kívül további lépések is előkészítették. Így a PPF minden érintett országban, így Magyarországon is bejegyezte a "laa." doméneket (hazánkban március második felében). A betűegyüttesre ugyanakkor egyelőre a rendelkezésre álló nyilvános adatok szerint nem kértek védjegyoltalmat, ami azt sejteti, hogy a döntés még nem kőbe vésett.
Az átnevezéssel kapcsolatban kerestük a Telenor Magyarországot, ahol nem kívánták kommentálni a sajtóértesüléseket, kérdésünket a PPF Csoportnak továbbították. A cseh befektetői csoport kérdésünkre megerősítette, hogy folyamatosan teszteli a különböző termék-elnevezési koncepciókat a régióban, melyek közül ez az egyik.