Megállították a versenytársak a DIGI menetelését
Véget érni, de legalábbis megtorpanni látszik a DIGI menetelése a magyar távközlési piacon: Az Invitelt nemrég bekebelező cég az idei első negyedévben szinte minden szegmensben veszített előfizetőket, ezzel együtt csökkent a negyedéves árbevétel is.
Közzétette első negyedéves üzleti jelentését az amszterdami székhelyű DIGI Communications NV, melynek leányvállalata, a DIGI Távközlési Kft. a magyar távközlési piac egyik meghatározó szereplője. A cégre az utóbbi időszakban főként a mobilpiaci szereplés és jövőkép kapcsán került reflektorfény, no meg az Invitel furcsa körülmények közt lebonyolított felvásárlása miatt - a hazai távközlési piacon leginkább a fapados szolgáltatásaival ezzel együtt kedvező árazásával hódító cég sokáig töretlennek tűnő szárnyalása ugyanakkor látványosan megtorpant az idei első negyedévben.
A DIGI Távközlési Kft. (a későbbiekben DIGI) az üzleti jelentés alapján csaknem minden szegmensben kisebb-nagyobb mértékű előfizetőszám-csökkenéssel kellett számoljon a január 1.-től március 31-ig tartó időszakban. Így a cég vezetékesinternet-előfizetéseinek száma 0,5 százalékkal, 749 ezerre csökkent a negyedév végére, a vezetékestelefon-előfizetéseknél 2,5%-os visszaesést követően a végpontok száma pedig 672 ezer volt. A műholdas tévére előfizetők tábora 7,7%-kal, 252 ezer főre csökkent, egyedül a kábeltévé-előfizetők számát tudta szinten tartani a szolgáltató, itt marad 692 ezer végpont (RGU).
A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.
Ezzel együtt szinte minden szegmensben csökkent az egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel (ARPU) is, a kábeltévé előfizetéseknél 6,1%-kal, a vezetékes telefonnál 16%-kal, a műholdas előfizetések esetében pedig 7,7%-kal. Az átlagos árbevétel tekintetében egyetlen terület, a vezetékes internetelőfizetések szegmense tudott kis mértékű (2,4%-os) növekedést felmutatni.
Érdemes külön kezelni a mobil területet, ahol a DIGI tavaly május óta van jelen saját - egyelőre teszt jelleggel üzemelő - szolgáltatásával. A DIGI Mobil ügyfélbázisa a negyedév végén elérte a 122 ezer előfizetést, mivel azonban jelen esetben egy rendkívül kedvezően árazott tesztszolgáltatásról van szó, árbevételi szinten ez a szegmens gyakorlatilag értelmezhetetlen a szolgáltatónál - a DIGI nem is tesz közzé a mobilos előfizetések esetén egy előfizetésre jutó átlagos árbevétel adatot. Beszédes ugyanakkor, hogy a teljes szegmens az első negyedévben mindössze 200 ezer eurónyi árbevételt termelt a szolgáltatónak.
A DIGI negyedéves árbevétele Magyarországon az év első három hónapjában 55-ről 52,3 millió euróra esett vissza, a cég szerint ugyanakkor ebben elsősorban az árfolyamhatások, pontosabban az euróval szemben jelentősen gyengülő forint játszottak szerepet. Az üzleti jelentés kitér az új koronavírus járvány hatásaira is, a jelentés szerint Magyarországon az üzletmenetet nem befolyásolta a fertőzés megjelenése. A cég szerint ugyanakkor a járvány pontos gazdasági hatásait jelenleg nehéz felmérni, így fel kell készülni arra az eshetőségre is, hogy a pandémia súlyos károkat okozhat a cégcsoportnak.