Megállították a versenytársak a DIGI menetelését
Véget érni, de legalábbis megtorpanni látszik a DIGI menetelése a magyar távközlési piacon: Az Invitelt nemrég bekebelező cég az idei első negyedévben szinte minden szegmensben veszített előfizetőket, ezzel együtt csökkent a negyedéves árbevétel is.
Közzétette első negyedéves üzleti jelentését az amszterdami székhelyű DIGI Communications NV, melynek leányvállalata, a DIGI Távközlési Kft. a magyar távközlési piac egyik meghatározó szereplője. A cégre az utóbbi időszakban főként a mobilpiaci szereplés és jövőkép kapcsán került reflektorfény, no meg az Invitel furcsa körülmények közt lebonyolított felvásárlása miatt - a hazai távközlési piacon leginkább a fapados szolgáltatásaival ezzel együtt kedvező árazásával hódító cég sokáig töretlennek tűnő szárnyalása ugyanakkor látványosan megtorpant az idei első negyedévben.
A DIGI Távközlési Kft. (a későbbiekben DIGI) az üzleti jelentés alapján csaknem minden szegmensben kisebb-nagyobb mértékű előfizetőszám-csökkenéssel kellett számoljon a január 1.-től március 31-ig tartó időszakban. Így a cég vezetékesinternet-előfizetéseinek száma 0,5 százalékkal, 749 ezerre csökkent a negyedév végére, a vezetékestelefon-előfizetéseknél 2,5%-os visszaesést követően a végpontok száma pedig 672 ezer volt. A műholdas tévére előfizetők tábora 7,7%-kal, 252 ezer főre csökkent, egyedül a kábeltévé-előfizetők számát tudta szinten tartani a szolgáltató, itt marad 692 ezer végpont (RGU).
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Ezzel együtt szinte minden szegmensben csökkent az egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel (ARPU) is, a kábeltévé előfizetéseknél 6,1%-kal, a vezetékes telefonnál 16%-kal, a műholdas előfizetések esetében pedig 7,7%-kal. Az átlagos árbevétel tekintetében egyetlen terület, a vezetékes internetelőfizetések szegmense tudott kis mértékű (2,4%-os) növekedést felmutatni.
Érdemes külön kezelni a mobil területet, ahol a DIGI tavaly május óta van jelen saját - egyelőre teszt jelleggel üzemelő - szolgáltatásával. A DIGI Mobil ügyfélbázisa a negyedév végén elérte a 122 ezer előfizetést, mivel azonban jelen esetben egy rendkívül kedvezően árazott tesztszolgáltatásról van szó, árbevételi szinten ez a szegmens gyakorlatilag értelmezhetetlen a szolgáltatónál - a DIGI nem is tesz közzé a mobilos előfizetések esetén egy előfizetésre jutó átlagos árbevétel adatot. Beszédes ugyanakkor, hogy a teljes szegmens az első negyedévben mindössze 200 ezer eurónyi árbevételt termelt a szolgáltatónak.
A DIGI negyedéves árbevétele Magyarországon az év első három hónapjában 55-ről 52,3 millió euróra esett vissza, a cég szerint ugyanakkor ebben elsősorban az árfolyamhatások, pontosabban az euróval szemben jelentősen gyengülő forint játszottak szerepet. Az üzleti jelentés kitér az új koronavírus járvány hatásaira is, a jelentés szerint Magyarországon az üzletmenetet nem befolyásolta a fertőzés megjelenése. A cég szerint ugyanakkor a járvány pontos gazdasági hatásait jelenleg nehéz felmérni, így fel kell készülni arra az eshetőségre is, hogy a pandémia súlyos károkat okozhat a cégcsoportnak.