Augusztustól irtja az erőforráséhes reklámokat a Chrome
A böngésző 86-os főverziójával érkezik a Heavy Ad Intervention funkció.
Hamarosan bekeményít az erőforrás-éhes reklámokkal szemben a Google, a cég Chrome böngészőjében idén augusztustól blokkolni kezdi a túl sok rendszererőforrást felemésztő hirdetéseket. A "Heavy Ad Intervention" a böngésző Canary kiadásaiban már kipróbálható, a stabil verzióba pedig augusztus végén, a Chrome 86-tal érkezik meg.
A Google már tavaly július óta dolgozik a funkción, amely javítani hivatott a felhasználók böngészési élményét, illetve nem utolsó sorban a mobiladat-fogyasztást is visszafoghatja, mobileszközökön pedig azok akkumulátoros üzemidejére is pozitív hatással lehet. A keresőóriás a megoldással a 4 megabájtnál több hálózati sávszélességet és 60 másodpercnél több CPU időt felemésztő reklámokat szűri majd ki, illetve azokat, amelyek 30 másodpercen belül több mint 15 másodperc CPU erőforrást emésztenek fel.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A kigyomlált reklámok helyén egy egyszerű "ad removed" vagy "hirdetés eltávolítva" üzenet jelenik meg, egy hivatkozással, amely az eltávolítás lehetséges okait taglalja. A funkció a Chrome 86-tól alapértelmezetten aktív lesz mind a a böngésző asztali, mind mobilos verzióiban.
A Google szerint jelenleg nem sok hirdetés lépi át a fent megjelölt, kritikus értékeket, az összes hirdetés mindössze 0,3 százalékáról van szó - ugyanakkor ezek a reklámok felelnek a Chrome-ban a hirdetések által felhasznált hálózati adatforgalom 27 százalékáért, az összesített CPU használatból pedig mintegy 28 százalékos szeletet hasítanak ki. Ennek többféle oka is lehet, a gyenge optimalizációtól akár a hirdetésekbe rejtett kriptobányász scriptekig.