Kezd magára találni a kínai okostelefon-piac
Kezd ébredezni az új koronavírus járvány okozta sokkból a kínai okostelefon-piac. Az eladások áprilisban már nőttek, a legjobban a Huawei tudta tartani magát.
Helyi kormányzati adatgyűjtések alapján lassan de biztosan kezd magára találni a világ legnagyobb okostelefon-piaca. Kínában az eladások áprilisban már jelentős mértékben, éves szinten mintegy 17%-kal nőttek, miután a koronavírus világjárványból fokozatosan kilábaló országba lassanként visszatér az élet. Az év első három hónapját egyébként nem túl meglepő módon a legnagyobb hazai gyártónak, a Huaweinek sikerült a legjobban átvészelnie.
A kínai Információ- és Kommunikációtechnológia Akadémia által a héten közzétett adatok alapján az okostelefon-gyártók nagyjából 40,8 millió készüléket szállítottak le az idei év negyedik hónapjában, ami számottevő növekedésnek minősül az egy évvel korábbi 34,8 milliós darabszámhoz képest. Az állami hátterű szervezet hosszú évek óta most először nem tette közzé, hogy az eladásokból mekkora szeletet hasítottak ki az android-alapú és mekkorát az iOS-es készülékek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Mindenesetre van honnan visszakapaszkodni: Különböző piaci előrejelzések és analízisek alapján az idei első negyedévben mindegyik gyártó kénytelen volt kisebb-nagyobb visszaesést elkönyvelni. A kínai gyártók közül a járványhelyzet hatásainak a leginkább a legnagyobb helyi szereplő, a Huawei tudott ellenállni, mely nagyjából szinten tudta tartani eladásait, miközben az Oppo, a Vivo vagy éppen a Xiaomi kétszámjegyű százalékot bukott csak az év első három hónapjában.
Korábbi piaci előrejelzések az első negyedév kapcsán mintegy 40%-os visszaeséssel számoltak, ami azt jelenti, hogy három hónap alatt a gyártók hozzávetőlegesen 33 millióval kevesebb készüléket tudtak eladni az ázsiai országban.