:

Szerző: Koi Tamás

2020. május 12. 09:00

Menekülnek az amerikaiak a tévéelőfizetésektől

Soha nem volt még olyan népszerű a cord cutting jelenség Amerikában, mint az idei év első három hónapjában. A nagy amerikai kábelszolgáltatóknál az első negyedévben több mint kétmillió előfizetést mondtak fel, a magánszemélyek mellett a vállalkozások is lemorzsolódnak.

Az amerikai távközlési piacon a fizetőstévé-előfizetések folyamatos lemorzsolódása trendszerű jelenség, gyakorlatilag nincs olyan kábel- vagy műholdas szolgáltató az Egyesült Államokban, mely évek óta ne veszítene folyamatosan ügyfeleket. A jelenség az új koronavírus járvány amerikai megjelenésével drámai mértékben felgyorsult, a piacról csak az idei első három hónapban több mint kétmillió előfizető tűnt el.

A tévéelőfizetések tömeges megszüntetése eddig különösen az egyéni előfizetők körében vált népszerű gyakorlattá, az ügyfelek ugyanis kiábrándultak a rendkívül magas árszinten kínált tévécsomagokból, ahol a tartalmat ráadásul többnyire nyomasztó mennyiségű reklám törte meg folyamatosan. Az ügyfelek a kábel- vagy műholdas tévés csomagok helyett legtöbbször valamelyik (vagy akár több) online streamingszolgáltató csomagját választották, netán egyéb OTT megoldás felé fordultak.

cordcutting2

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A szakma által csak cord cuttingnak nevezett jelenséget a koronavírus megjelenése az érintett ügyfélkört illetően jelentősen megváltoztatta. Így tömegével mondják fel az előfizetéseket azok a cégek, melyek ügyfeleik szórakoztatásához szerződtek le valamelyik tévés szolgáltatóval. Ilyenek tipikusan a különféle szállás- vagy vendéglátóhelyek (hotelek, éttermek, bárok stb), melyek a fertőzés amerikai megjelenését követően kénytelenek voltak bezárni kapuikat.

Helyi piaci szereplők szerint a helyzet javulására aligha lehet számítani rövid- és középtávon, az amerikai gazdaságon végigsöprő recesszió révén a cord cutting idén soha nem látott mértékben jelentkezhet a piacon. Ha a recesszió önmagában nem lenne elég, az élő, lineáris tévécsatornák iránti érdeklődést padlóra küldheti az is, hogy az egyik legértékesebb programnak számító élő sportközvetítések gyakorlatilag eltűntek a műsorkínálatból.

Egyelőre kérdéses, hogy más régiókban a tévés tartalomközvetítő iparág működésére milyen hatással lesz a koronavírus, Európában ugyanakkor jellemzően lényegesen olcsóbbak a tévéelőfizetések, mint az Egyesült Államokban, ráadásul a streaming/OTT tartalmak választéka sem olyan bőséges, mint a tengerentúlon. Egyes országokban a lineáris tévés tartalomfogyasztás népszerűségének növekedését hozta a koronavírus, mivel az otthon maradt előfizetők még az eddigieknél is többet tévéznek. Az élő sportközvetítések kiesése ugyanakkor mindenhol rendkívül nehéz helyzetbe hozhatja a nagy sportcsatornákat, melyek jobb híján ismétléseket kénytelenek műsorra tűzni.

a címlapról