:

Szerző: Koi Tamás

2020. május 12. 09:00

Menekülnek az amerikaiak a tévéelőfizetésektől

Soha nem volt még olyan népszerű a cord cutting jelenség Amerikában, mint az idei év első három hónapjában. A nagy amerikai kábelszolgáltatóknál az első negyedévben több mint kétmillió előfizetést mondtak fel, a magánszemélyek mellett a vállalkozások is lemorzsolódnak.

Az amerikai távközlési piacon a fizetőstévé-előfizetések folyamatos lemorzsolódása trendszerű jelenség, gyakorlatilag nincs olyan kábel- vagy műholdas szolgáltató az Egyesült Államokban, mely évek óta ne veszítene folyamatosan ügyfeleket. A jelenség az új koronavírus járvány amerikai megjelenésével drámai mértékben felgyorsult, a piacról csak az idei első három hónapban több mint kétmillió előfizető tűnt el.

A tévéelőfizetések tömeges megszüntetése eddig különösen az egyéni előfizetők körében vált népszerű gyakorlattá, az ügyfelek ugyanis kiábrándultak a rendkívül magas árszinten kínált tévécsomagokból, ahol a tartalmat ráadásul többnyire nyomasztó mennyiségű reklám törte meg folyamatosan. Az ügyfelek a kábel- vagy műholdas tévés csomagok helyett legtöbbször valamelyik (vagy akár több) online streamingszolgáltató csomagját választották, netán egyéb OTT megoldás felé fordultak.

cordcutting2

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

A szakma által csak cord cuttingnak nevezett jelenséget a koronavírus megjelenése az érintett ügyfélkört illetően jelentősen megváltoztatta. Így tömegével mondják fel az előfizetéseket azok a cégek, melyek ügyfeleik szórakoztatásához szerződtek le valamelyik tévés szolgáltatóval. Ilyenek tipikusan a különféle szállás- vagy vendéglátóhelyek (hotelek, éttermek, bárok stb), melyek a fertőzés amerikai megjelenését követően kénytelenek voltak bezárni kapuikat.

Helyi piaci szereplők szerint a helyzet javulására aligha lehet számítani rövid- és középtávon, az amerikai gazdaságon végigsöprő recesszió révén a cord cutting idén soha nem látott mértékben jelentkezhet a piacon. Ha a recesszió önmagában nem lenne elég, az élő, lineáris tévécsatornák iránti érdeklődést padlóra küldheti az is, hogy az egyik legértékesebb programnak számító élő sportközvetítések gyakorlatilag eltűntek a műsorkínálatból.

Egyelőre kérdéses, hogy más régiókban a tévés tartalomközvetítő iparág működésére milyen hatással lesz a koronavírus, Európában ugyanakkor jellemzően lényegesen olcsóbbak a tévéelőfizetések, mint az Egyesült Államokban, ráadásul a streaming/OTT tartalmak választéka sem olyan bőséges, mint a tengerentúlon. Egyes országokban a lineáris tévés tartalomfogyasztás népszerűségének növekedését hozta a koronavírus, mivel az otthon maradt előfizetők még az eddigieknél is többet tévéznek. Az élő sportközvetítések kiesése ugyanakkor mindenhol rendkívül nehéz helyzetbe hozhatja a nagy sportcsatornákat, melyek jobb híján ismétléseket kénytelenek műsorra tűzni.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.