A CoD lett a koronavírus előjátéka a Telekomnál
A koronavírus-fertőzés miatt aki csak tehette, hetekkel ezelőtt otthoni munkavégzésre rendezkedett be, ami az infokommunikációs szolgáltatók hálózatán azóta konstans átlag feletti adatforgalom képében jelentkezik. A Telekomnál a home office időszak főpróbája egy ingyenesen letölthető játék megjelenése volt.
A koronavírus világjárvány miatt Magyarországon is emberek millió kényszerültek otthon maradni és az interneten keresztül dolgozni, tanulni vagy egyszerűen csak időt múlatni. Minden természetszerűleg az infokommunikácós, telekommunikációs hálózatok terhelésének növekedéséhez vezetett, ám ez egyelőre bevallottan nem okoz különösebb problémát hazánkban. A Telekomnak egy az iskolabezárásokat közvetlenül megelőző napokban jelentkező forgalmi csúcs kvázi az utolsó pillanatban hívta fel a figyelmét bizonyos hálózati kapacitások bővítésének szükségességére - derül ki egy április végi beszámolóból.
Az eset körülményeit Tanács Ferenc, a szolgáltató IP és átviteltechnikai teamvezetője részletezte a Telekom saját blogján, kiemelve, hogy a cég szerencsésnek mondhatja magát, hogy a széles tömegekre ható járványügyi intézkedések magyarországi bevezetését megelőzően jelent meg a Call of Duty: Warzone ingyenesen letölthető változata, mely iránt hatalmas érdeklődés mutatkozott a magyarországi gamer-társadalom részéről közvetlenül a megjelenés napján, március 10-én.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A videojáték összesen több mint 100 gigabájtnyi letöltési adatforgalmat generált kliensenként, mindeddig nem tapasztalt forgalmi csúcsot okozva a Magyar Telekom hálózatán - csak a CoD: Warzone letöltése plusz 60%-nyi nemzetközi forgalmat eredményezett egyetlen este. Bár a terhelés a rengeteg végpont között el tudott oszlani, a Telekom szakembere szerint voltak olyan hálózati kapcsolatok, linkek, melyek 80-90%-os leterheltséggel üzemeltek ezen a napon.
Bár ekkora terhelés azóta sem jelentkezett a hálózaton, a szolgáltató szerint a pandémia hatására ehhez képest később sem esett vissza jelentős mértékben az adatforgalom, ugyanakkor ma már jellemzően nem a videojátékok az elsődleges adatforgalmazók:
A streaming jellegű távoktatás és a távmunka egyaránt egyik legnépszerűbb platformja az MS Teams, emiatt a Microsoft forgalmunk az elmúlt időszakban 250%-kal megnövekedett. A használatánál központosított forgalomról beszélünk, ami röviden azt jelenti, hogy a Microsoft szerveréig és visszautazik a forgalom. Ennek orvoslására elindultak már olyan kezdeményezések, amelyek tehermentesítik a nemzetközi kapcsolatokat, nagyobb sávszélességet és kisebb késleltetést biztosítanak.
-mondta el a Telekom illetékese.
Az esti órákban viszont már jellemzően a streaming video fogyasztása jelenti az adatforgalom gerincét, itt a nagy szolgáltatók az Európai Bizottság kérésére egyaránt 25%-kal csökkentették a streaming bitrátát, ami a Telekomnál a Netflix és a YouTube felől érkező IP forgalom körülbelül 30%-os csökkenését eredményezte március végére - derül ki a blogposztból.
A Magyar Telekom hálózati adatforgalmának egy részéről képet adó BIX statisztikák szerint egyébként a szolgáltató 30G-s linkje éppen a jelzett időszakban, március közepén érte el a csúcsterhelést (a bejövő forgalom maximuma 29,9 Gbps, a kimenőé 27,6 Gbps volt), ettől az időponttól kezdődően egy másik, 30G-s backup link is üzembe állt a Dataplexben, jelentősen tehermentesítve az elsődleges portot.