Meglepetés: többet internetezünk a karanténban
Nem túl meglepő módon lényegesen többet internetezik otthonról az átlag előfizető, mióta a kormány kijárási korlátozásokat vezetett be a COVID-19 fertőzés visszaszorítása érdekében. A Telenor és az Ipsos közös kutatása a megváltozott nethasználati szokásokra igyekszik rávilágítani.
Nyilvánvalónak tűnhet mindenki számára, hogy jelen helyzetben jelentős mértékben erősödött a távközlési infrastruktúrák forgalma - legyen szó vezetékes vagy vezeték nélküli elérésekről - globálisan, miután tömegek szorulnak a négy fal közé hetek óta, és próbálják a napi munkát vagy a tanulást távolról, interneten keresztül végezni. A Telenor által megrendelt, az Ipsos által végzett reprezentatív kutatás most arra próbál választ adni, hogyan is változott pontosan a magyarok nethasználati szokása a kijárási korlátozások révén.
A kutatás egyik legkevésbé meglepő eredménye, hogy a felnőtt magyar internethasználók 73%-a jellemzően legalább 2 órával többet netezik otthon naponta, mint a veszélyhelyzet előtt. A kutatás szerint a megkérdezettek 86%-a mobilon (is) netezik, 82%-uk notebookot használ a munkához, tanuláshoz vagy szórakozáshoz, ezeket követi az asztali PC jelentősen lemaradva, 55%-kal.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Érdekes a válaszok aránya arra a kérdésre, hogy az netezők elsősorban milyen célra használják jelen helyzetben az internetet. Az Ipsos által elvégzett felmérés szerint a válaszadók 76%-a kapcsolattartásra használja most a netet, 70%-uk szórakozásra (ebbe nincs benne a streaming tartalomfogyasztás), 59%-uk otthoni munkára, és csak 36%-uk netezik otthoni tanulás céljából - fontos hozzátenni ugyanakkor, hogy a megkérdezettek köre nem terjedt ki a kötelező oktatásban részt vevő, 18 év alatti fiatalokra.
Az otthoni munkavégzés során a legtöbben (több mint 75%) emaileznek, de sokan (közel 67%) fájlokat töltenek le, illetve fel, vagy a neten böngésznek (közel 60%). A megkérdezettek harmada (37%) videó-meetingeket tart, és közel ilyen arányban (33%) vannak azok, akik rendszeresen chatelnek a kollégáikkal.
Az otthoni tanulás kapcsán megkérdezettek nagyjából harmada nyilatkozott úgy, hogy online tanuláshoz van szüksége az otthoni internetre, de a fiatal felnőttek (18-26 évesek) körében ez az arány majdnem 60%. A diákok több mint egyharmada akár négy, vagy több online platformot is használ az otthoni tanuláshoz - hívja fel a figyelmet a kutatás.