:

Szerző: mz

2000. november 6. 19:53

Bejelentették a magyarországi chello szolgáltatást

A chello broadband nv, a világ egyik vezető szélessávú internet-szolgáltatója, mely Európában, Latin-Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon kínálja szolgáltatásait, a mai napon bejelentette, hogy Magyarországra is kiterjeszti tevékenységét. A chello szélessávú internet-szolgáltatása november 6-ától Budapest négy kerületében (I., II., XI., XIII.) és Miskolcon lesz elérhető.

A chello broadband nv, a világ egyik vezető szélessávú internet-szolgáltatója, mely Európában, Latin-Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon kínálja szolgáltatásait, a mai napon bejelentette, hogy Magyarországra is kiterjeszti tevékenységét. A chello szélessávú internet-szolgáltatása november 6-ától Budapest négy kerületében (I., II., XI., XIII.) és Miskolcon lesz elérhető.

A vállalat közép-európai terjeszkedésének első lépéseként a chello Magyarországon hozza létre leányvállalatát, melyet a lengyel és a cseh érdekeltség elindítása követ. Uli Neuert, a chello közép-európai regionális igazgatója elmondta:
"A chello kilenc országban (Norvégia, Svédország, Franciaország, Ausztria, Belgium, Hollandia, Ausztrália, Új-Zéland és Chile) elért sikereit követően a közép-európai piacon is megjelenik. Úgy gondoljuk, hogy a magyar internet piac nagy ütemben nő, és biztosak vagyunk abban, hogy a chello Magyarországon is hasonlóan jó eredményeket ér el, mint a többi piacunkon. A chello-t elsőként Budapest négy kerületében és Miskolcon vezetjük be, és arra számítunk, hogy 2001 végére már 400.000 lakásban lesz elérhető szolgáltatásunk."

A chello broadband nagy-sebességű, új generációs internet-elérést kínál könnyen kezelhető, gondosan válogatott szélessávú tartalommal készülő, magyar nyelvű portálján keresztül. A magyar chello portál változatos tartalmat kínál, melynek biztosítéka a cég együttműködése számos tartalomszolgáltatóval, melyek között van az Amtel, a Port, a Magazix, a Netforum, a Globopolis, a Warner Music, a SPORT 1 és az IDG. A chello várhatóan az év végéig aláírja megállapodását a Universal Music, az Est FM, a Netrider és a Sony Music cégekkel. A chello szélessávú internet-szolgáltatását a chello magyarországi partnere, a UPC Magyarország ügyfélszolgálatán lehet előfizetni.

A chello broadband korlátlan adatforgalmú, 24 órás, nagy-sebességű internet-szolgáltatást kínál, fix havi díjért (11.900 ft), azaz a telefonhasználatért nem kell fizetni. A chello előfizetői egy e-mail címet és öt aliast, valamint 10 Mbyte webtárhelyet kapnak saját honlapjuk elhelyezésére. A szélessávú kapcsolat a hagyományos modemes elérésnél sokkal gyorsabb adatátvitelt biztosít, az állandó kapcsolat és a fix havi díj pedig lehetővé teszik, hogy az előfizetők hosszab ideig szörfözzenek és gyakrabban kapcsolódjanak az internetre.


Németh Csabát, a UPC Magyarország Kft. regionális üzemeltetési igazgatóját kérdeztem néhány technikai részletről, hiszen bizonyára sokan gondolják: az elméleti maximális sebesség a gyakorlatban erősen visszafogott sávszélességet, esetleg kínkeservesen lassan csorgó bájtokat fog jelenteni a hálózat túlterheltsége miatt. Németh úr hamar meggyőzött arról, hogy ilyesmitől nem kell tartani.

A UPC gerinchálózata - mely hamarosan elkészül Budapesten - gigabit sebességgel csatlakozik a BIX hálózathoz. Ezzel a hazai tartalom megfelelő sebességű elérése - úgy gondolom - biztosított. A város számos területén tapasztalható árokásások eredményeképpen egész optikai kábelköteget fektetnek le, aminek kapacitása a jelenlegi igényekhez mérten gyakorlatilag korlátlan. Mivel minden otthonba nem lehet optikai kábelt kihúzni, 600-700 otthononként egy elosztó csomópontot építenek ki, ahonnan 750 MHz-es sávszélességet biztosító koaxiális kábellel érik el az előfizetőket. Ezen a kábelen utaznak a TV és rádiócsatornák, illetve a le- és visszirányú Internet-forgalom. Szűkös csak itt lehet a sávszélesség, de mint kiderült, az erősítők cseréjével itt is növelni lehet az átviteli sebességet.

A chello szolgáltatás külföldre, Bécsbe egy 34 Mbites vonallal csatlakozik. Ezt soknak nem lehet nevezni, de az előfizetők számának növekedésével lehetőség van a kapacitás bővítésére, az igények jelentkezését követően akár két-három napon belül is.

Sajnos a teljes képhez néhány kevésbé pozitív tény is hozzátartozik, melyek remélhetőleg hamarosan feledésbe merülnek: hibás, minimális információt tartalmazó weblap, nem működő információs e-mail cím, a legkevésbé sem mondható, hogy az ügyfélszolgálat a helyzet magaslatán állna... Azt hiszem, hazánk cégeinél szinte minden új szolgáltatás indulásakor hasonló jelenségek tapasztalhatók.

a címlapról