:

Szerző: HIRDETÉS

2020. április 20. 09:00

Dynamics 365 Business Central: teljes körű vállalati ügyvitel, egy helyen

Magyarországra is megérkezett a Microsoft Dynamics 365 Business Central, a vállalat felhős alapokon nyugvó, integrált vállalatirányítási ügyviteli rendszere, amely kifejezetten a kis- és közepes vállalkozásokat célozza – noha bizonyos funkciói akár egészen a nagyvállalati felhasználásig is felskálázhatók. Van akinek a megoldás már itthon is ismerős lehet, annak on-premise kiadása már tavaly ősz óta hazánkban is elérhető, mostantól azonban a Microsoft publikus felhőjéből üzemelő cloud szolgáltatásként is igénybe vehető, ami a KKV szektorban nagy könnyebbséget jelenthet.

A Microsoft Dynamics globálisan is komoly múltra tekint vissza, már 19 éve van a piacon, ezalatt pedig világszerte több millió felhasználót gyűjtött maga köré. Az üzleti alkalmazások a redmondi óriás számára kiemelt stratégiai jelentőséggel bírnak, amit az is jól illusztrál, hogy a cég dedikáltan Dynamicsszal foglalkozó fejlesztőinek száma az elmúlt három év során ötszörösére növekedett. Ennek jól látható eredménye, hogy a Dynamics 365 a tavalyi pénzügyi évben 41 százalékos növekedést tudhatott maga mögött.

msd36501

A népszerűség nem véletlen, a régi, elszigetelt rendszerek ugyanis sok cégnél megérettek már a cserére: az átlátható jelentések hiánya, a potenciális biztonsági problémák, a sok esetben duplikált adatok, illetve a manuális folyamatok nagyban megnehezíthetik a vállalat életét, és annak versenyképességére is érezhető negatív hatást gyakorolnak. A Dynamics 365 Business Central ennek orvoslására nem csak széles funkciópalettát kínál, de folyamatosan fejlődik is, ráadásul bárhol, bármikor hozzáférhető, nem csak PC-n, de okostelefonon vagy táblagépen is, egységes megjelenéssel.

GAZDAG FUNKCIÓKÍNÁLAT

A rendszerben az ügyviteli funkciók mellett a könyvelési, projektmenedzsment, marketing, ügyfélkapcsolat-kezelés is, illetve HR feladatok ellátásához szükséges komponensek is ott vannak, a megjelenítés pedig a szerepkörökhöz igazítható, így az egyes alkalmazottak mindig azokat az információkat láthatják, amelyekre valóban szükségük van munkájukhoz. Mindezek mellett a szolgáltatás gépi tanulási funkciókkal is kiegészül, mint az objektum- vagy képfelismerés, készletszint-optimalizálás vagy épp pénzügyi előrejelzésekre vonatkozó becslések elkészítése.

Az ügyfelek továbbá a Power Apps piactéren keresztül iparág-specifikus képességekkel is felszerelhetik a platformot, sőt, egyedi igényeikhez szabott megoldásaikat programozási tudás nélkül, maguk is összekattinthatják benne. Ez utóbbi képességeknek a Microsoft Power Platform ágyaz meg, amely az Office 365, az Azure és a Dynamics 365 részeként, illetve önálló alkalmazásként is igénybe vehető. Az innen elérhető Power Apps megoldások a legkülönbözőbb, egyedi iparági igényeket elégítik ki, azok bárhonnan elérhetők, akár webes felületről vagy mobileszközökön. A piactérnek hála a hazai partnerek nemzetközi bevált gyakorlatokat is egyszerűen elsajátíthatnak.

msd36502

A Power Platform ugyancsak fontos része a Power Automate, amellyel egy sor üzleti folyamat automatizálható, illetve modellek is készíthetők azokról, és azzal akár a régi, de továbbra is használatban lévő, on-premise alkalmazások is összekapcsolhatók a cloudos szolgáltatásokkal. Mindehhez a Power BI-nak hála kiterjedt adatelemzési és -vizualizációs képességek párosulnak: lehetőség van a meglévő adathalmazokat egységes, konszolidált nézetbe összekapcsolni, illetve ad-hoc elemzések és interaktív jelentések is készíthetők vele. Természetesen a jól ismert Microsoft Office, Azure és a Linkedin termékekhez is adott a teljes körű integráció a platformon.

FOLYAMATOSAN AZ AKTUÁLIS JOGSZABÁLYOKHOZ IGAZÍTVA

A szolgáltatás komoly erőssége, hogy nem csak teljes mértékben megfelel a hazai jogszabályi környezetnek, de azt a Microsoft azt folyamatosan naprakészen is tartja, így az ügyviteli rendszer a felhasználók oldalán bármilyen frissítés vagy telepítés nélkül, mindig garantáltan igazodik az aktuális hazai előírásokhoz.

A Dynamics 365 bevezetése gyorsan lezongorázható, akárcsak a szolgáltatás testreszabása és a felhasználók betanítása, a cégek pedig már rövid idő alatt megtérülést láthatnak belőle – az integrált vállalatirányítás akár 1-2 héten belül elindítható. A megoldás on-premise verzióját használó ügyfelek dolga még könnyebb, miután a felhős variáns ugyanazokon a technológiai alapokon nyugszik, így arra az áttérés sem jelent különösebb nehézséget.

[A Microsoft megbízásából készített fizetett anyag]

a címlapról