:

Szerző: Koi Tamás

2020. április 3. 09:00

Európában keres új akvizíciós lehetőségeket a Deutsche Telekom

Alighogy lezárult Amerikában a Sprint akvizíciója, a T-Mobile USA német tulajdonosa, a Deutsche Telekom máris tudatta, hogy újabb felvásárlási ügyletekben lehet érdekelt - ezúttal már Európában.

Hosszú évek kemény munkájának eredményeként tegnapelőtt lezárult az amerikai mobilpiac eddigi legnagyobb akvizíciós üzlete azzal, hogy a T-Mobile USA megszerezte az ország negyedik számú szolgáltatójának, a Sprintnek a tulajdonjogát. Az ezzel háromszereplőssé vált amerikai piacon a T-Mobile tulajdonosa, a Deutsche Telekom egyértelmű célja a piacelsőség, de az akvizíció lezárásával nem múlt el a német multi felvásárlási kedve.

A Deutsche Telekom vezérigazgatója, Timotheus Höttges szerdán a Bloombergnek arról beszélt, hogy az amerikai piaci konszolidáció után ideje Európában is hasonló lépéseket tenni, ha a kontinens tartani kívánja a versenyt Ázsiával vagy éppen Észak-Amerikával. A cégvezető szerint ezt elsősorban akvizíciók és összeolvadások útján lehet megtenni, a Deutsche Telekomnak pedig feltett szándéka, hogy Európában ehhez partnereket találjon.

hottges

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Höttges a telefonos interjúban rámutatott, hogy csak az uniós tagállamokban mintegy 100 mobilszolgáltató verseng egymással a korlátos spektrumerőforrásért és ezzel párhuzamosan az ügyfelekért, ami hosszú távon kedvezőtlen helyzetet szülhet a régió versenyképessége kapcsán. A Deutsche Telekom első embere az interjúban közölte, hogy a 26,5 milliárd dollár értékű amerikai megaüzlet tető alá hozását követően minden erejével azon lesz, hogy az európai szabályozási környezetet lehetőségeihez mérten úgy befolyásolja, hogy a piac jelentős mértékben konszolidálódhasson minden európai előfizető érdekében.

A nagy európai szolgáltatók számára régóta komoly fejfájást jelent, hogy az Unión belüli szigorú szabályozási keretrendszer, valamint a tagállamonként jelentősen különböző adózási környezet, illetve a tagországonként esetenként eltérő spektrumstratégia miatt rendkívül széttagozódó a kontinens mobilpiaca, ezzel többek közt lassítva az új, innovatív szolgáltatások megjelenését és uniós szintű gyors elterjedését.

a címlapról