Búcsúzik a UPC Magyarország
Március 31-én lezárul egy korszak a magyar távközlés történelmében: Gyakorlatilag teljesen megszűnik a UPC márkanév, végleg átadva a helyét a Liberty Global magyar leányvállalatát tavaly felvásárló Vodafone Magyarország saját márkájának.
Facebookon búcsúzik a követőktől a UPC Magyarország, mely tavaly nyári beolvadását követően immár teljes márkaszintű integráció részeként Vodafone néven működik tovább holnaptól. Az oldal üzemeltetői búcsúüzenetében közlik, hogy a továbbiakban a közösségi oldalnál is egy felületet, a Vodafone Magyarország facebook-csatornáját használják majd.
A UPC Magyarország Kft. (a rövidítés egyébként a United Pan-Europe Communications nyomán jött létre) az amerikai Liberty Global kábelszolgáltató európai leányvállalataként 1998-ban kezdte meg működését hazánkban, ám a szolgáltatás hosszú évekig nem UPC márkanéven futott (az internetszolgáltatás például sokáig Chello márkanéven értékesítették). A vállalat az évek során számos kisebb hazai távközlési vállalkozást felvásárolt, egyik legemlékezetesebb bevásárlása a saját primer körzettel rendelkező Monor Telefon Társaság (MTT) 1999-es megszerzése volt.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A társaság végül maga is felvásárlási célpont lett, egy több európai piacot is érintő, 18,4 milliárd eurós tranzakicó részeként a cég 100%-os tulajdonosa a Vodafone Csoport, illetve annak hazai leányvállalata lett 2019. nyarán - az erről szóló megállapodást a felek 2018-ban írták alá.
A UPC beolvasztásával járó események tavaly nyár óta viszonylag gyorsan követték egymást. Így egyebek mellett megszűnt a UPC Mobil virtuális mobilszolgáltató, valamint megjelentek az első olyan integrált ajánlatok a szolgáltató kínálatában, melyek azoknak kedveznek, akik Vodafone mobilelőfozetéssel, illetve UPC vezetékes előfizetéssel rendelkeznek.
Tavaly októberben a HWSW kérdésére Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország elnök-vezérigazgatója megerősítette, hogy a UPC márkanév kivezetése még idén tavasszal megtörténik, ez a terv végül láthatóan azóta sem változott. A Vodafone Csoport egyébként éppen holnap kezdi meg a 2021-es üzleti évét, a magyarországi stratégia része vélhetően további integrált szolgáltatások nyújtása lesz majd.