:

Szerző: Hlács Ferenc

2020. március 24. 12:15

Egy sor új eszközzel szórja meg az androidos játékfejlesztőket a Google

Új hirdetési és monetizációs megoldások, fejlesztői eszközök és backend szolgáltatás érkezik.

Ha globális koronavírus járvány miatt személyesen nem is, virtuális formában idén is befutottak a Google for Games Developer Summit bejelentései, a keresőóriás több fontos újdonságot is tartogat a platformját célzó játékfejlesztők számára. A különböző platformokat célzó játékok most a világszerte érvényes kijárási korlátozások mellett különösen felértékelődnek, az Android pedig a játékosok kiemelten fontos platformja, a maga 2,5 milliárd havi aktív készülékével, amelyeken a felhasználók havonta több mint 23 milliárd órát töltenek a Google Play Store-ból letöltött játékokkal.

JOBB RÁLÁTÁS, JOBB LÁTHATÓSÁG

A Google most több új és frissített eszközt is elérhetővé tesz a mobilos platformján - zömében egyelőre előzetes verzióban. Emellett a cég a játékok felfedezését is átláthatóbbá teszi, illetve a játékok minőségére is nagyobb hangsúlyt fektet a Play Store-ban bevezetett új címkerendszerrel, illetve a játékbeli tartalmak kiemelésével. Az előregisztráció intézménye is bővül: a megoldást már most évente több százmillió játékos használja a várva várt, megjelenés előtt álló címeknél, hamarosan pedig azzal a játékok automatikus telepítésére is lehetőség nyílik majd a megjelenés napján.

analytics

Ugyancsak segíthet a korai felhasználók toborzásában, hogy a cég hamarosan a Google Adsben is utat nyit tesztelési kampányok előtt. Ezekkel a fejlesztők a még béta címkés játékaikat is nagyobb bázissal próbálhatják ki, jobb képet kapva annak stabilitásáról, a felhasználók hosszabb távú megtartásának lehetőségeiről, illetve akár a hirdetések és monetizációs opciók hatékonyságáról.

A hatékonyabb információgyűjtéshez a vállalat a Google Analytics képességeit is kiegészíti, kifejezetten a játékokhoz szabott funkciókkal. Ezeket az App + Web Properties alatt kell majd keresni, ahol olyan mérőszámok is megjelennek majd, mint a felhasználószerzés és -megtartás vagy épp az említett monetizáció hatékonysága. A szerzett tapasztalatok alapján pedig a játékokon, illetve az azokhoz kapcsolódó kampányokon is elvégezhetők a megfelelő csiszolások. Ha pedig már a játékok hirdetéseinél járunk, az AdMob sem marad érintetlen, ahhoz a Google egy Mediation A/B tesztelő funkciót told hozzá, amelyen keresztül közvetlenül az AdMob fiókból végezhető el a különböző hirdetések finomhangolása.

admb

A Google egy menedzselt felhős backenddel is a játékok hóna alá nyúlna: az ugyancsak frissen bejelentett Game Servers szolgáltatás a nyílt forrású Agones, Kubernetesre épülő játékszerver projektre támaszkodik, amelyet a Google Cloud a Ubisofttal karöltve, 2018-ban tett elérhetővé. A cég szerint az Agones leginkább a regionális játékszerver-klaszterek menedzselésére alkalmas, ezt azonban a Game Servers globális szintre emeli. Az új megoldás egyelőre béta címkével rajtol el, és csak a GKE-n (Google Kubernetes Engine) futó klasztereket támogatja. A Google szerint az év második felében összetettebb skálázási irányelvekkel és az Open Match keretrendszer mélyebb integrációjával is kiegészül majd a projekt.

DEVTOOLS

Természetesen a fejlesztői eszközök sem maradtak érintetlenül, egyebek mellett az Android Studio System Trace Profiler is alapos ráncfelvarráson esett át, azzal részletesen megvizsgálható és vizualizálható, hogy az adott kódot a rendszer hogyan is hajtja végre. Az eszköz továbbá natív memóriaprofilozó képességekkel is kiegészül, így pontosan látható, hogy az adott játék miként allokálja a rendelkezésére álló memóriát és egyszerűbben elcsíphetők az esetleges memóriaszivárgások is. Az új eszköz az Android Studio 4.1 Canary verziójában próbálható ki.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

A keresztplatformos, Androidot is célzó játékfejlesztés útját is egyengeti valamelyest a cég, egy új, a Visual Studióhoz szánt, androidos játékfejlesztői kiegészítővel. Az eszköz egyszerűen integrálható a VS-ben megszokott munkamenetekbe, amelyekből aztán gyorsan generálhatók vele APK-k, illetve továbbítható az adott játék androidos eszközökre vagy akár emulátorra. A megoldás első körben Developer Preview címkével rajtol, az érdeklődők már feliratkozhatnak annak kipróbálására.

Az ugyancsak frissen bejelentett Android GPU Inspectorral a fejlesztők a GPU igénybevételét vehetik majd részletesen górcső alá, ami a jobb FPS értékek, illetve az akkubarátabb működés szempontjából is kiemelten hasznos lehet. A Google ezen felül a Unityt célzó Game Package Registryt is frissíti, abban egy sor Google API-t is összefog, beleértve Google Play Billing, Android App Bundles, Play Asset Delivery, Play Instant, valamint Firebase for Games megoldásokat is. A Unity fejlesztők emellett végre a Play Billing Library 2 teljes funkciópalettájából profitálhatnak.

Említést érdemel továbbá, hogy már a CRYENGINE is úton van Androidra, a PC-ről és konzolokról egy ideje már ismerős, látványos grafikát produkáló játékmotor a Google, illetve a Crytek ígérete szerint egy teljes androidos pipeline-t kap majd, még idén nyáron.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.