Nyílik az olló a magyar tévépiac két legnagyobbja között
Lassan de biztosan növeli előnyét a magyarországi tévéelőfizetések piacán a Magyar Telekom, mely a tavalyi évben a teljes szegmensben átvette a piacvezető szerepet az Invitelt felvásárló DIGI-től.
Növelte előnyét a tévés előfizetések hazai szegmenségen a Magyar Telekom, mely tavaly vette át a vezető pozíciót az Invitelt felvásárló DIGI-től. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) frissen közzétett piaci gyorsjelentése alapján 2019. december végén a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a Magyar Telekom volt a piacvezető 30,3 százalékos részesedéssel. Őt követte a DIGI csoport 29,4 százalékos, illetve a Vodafone csoport (korábban UPC Magyarország) 18,9 százalékos, majd a UPC Direct 6,5 százalékos piaci részaránnyal.
A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 95 százalékát fedi le. A valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe - álla a hatóság jelentésében.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A jelentésből egyebek mellett az is kiderül, hogy az analóg kábelhálózatok továbbra is makacsul tartják magukat hazánkban: A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 80,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a hónap végén.
A digitális előfizetéseken belül decemberben 1,922 millióról 1,933 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 722 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 87 ezer előfizetője volt a hónap végén - egy évvel korábban ez az arány 79,2% volt.
Technológiai fronton továbbra is jön fel az IPTV, ugyanakkor nem elsősorban az analóg technológia, hanem a digitális kábeltévé és a műholdas vétel rovására. A vizsgált időszakban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 56,9 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya, míg egy évvel korábban ez az arány 49,4% volt.
A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 95 százalékát, az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán pedig az összes előfizetés közel 93 százalékát fedi le.