Lassan visszatér az élet a régi kerékvágásba a Foxconnál
Lecsengeni látszik a koronavírus-pánik a kínai bérgyártók körében, legalábbis erre utalhat az egyik legnagyobb iparági szereplő, a Foxconn optimista nyilatkozata.
Ha minden jól alakul, a hónap végén teljes termelési kapacitás mellett üzemelhetnek a Foxconn kínai gyárai, jelentette be a cég elnöke tegnap. Young-Way Liu szerint a legnagyobb kihívás még mindig a karantén alá helyezett több mint 100 városban élő munkások munkahelyre jutása jelenti, mostanra azonban már a termelési kapacitást sikerült 50%-osra felfuttatni.
A gyártó - mely Kína legnagyobb, magánkézben lévő munkáltatója - különböző fizetésprémiumokkal igyekszik a lehető legtöbb munkavállalót visszacsalogatni a gyárakba, a cég emellett a helyi önkormányzatokkal együttműködve szervezi a munkások ingázását akár távolabbi városokból a központi üzemekbe, Sencsenbe és Csengcsouba.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kínai bérgyártók számára a koronavírus januári terjedése valóságos logisztikai rémálmot jelentett, nem elég ugyanis, hogy a holdújévi ünnepek meghosszabbítása miatt eleve később vették fel a dolgozók a munkát, akik dolgozni indultak volna, a különböző tartományokban eltérő szigorral alkalmazott karanténszabályok miatt nem jutottak el a munkahelyükre, vagyis a gyárakba. Ha ez nem lenne elég, a közúti szállítás gyakorlatilag megbénult, ami mind az alkatrészellátást, mind pedig a már legyártott raktárkészlet elszállítását is jelentős mértékben megnehezítette.
A Foxconn kapacitásának kiesése leginkább az okostelefon-gyártók számára fájhat, a Canalys korábbi elemzése szerint az Apple és a Huawei termékeinek 99%-a ugyanis Kínában készül, illetve készült eddig. Elemzők szerint a világ legnagyobbjának számító kínai mobilpiac forgalma közvetetten a koronavírus miatt akár a felére is bezuhanhat.
A probléma ezzel együtt ismételten felhívta a figyelmet arra, milyen veszélyekkel járhat az, ha egy elektronikai cég a gyártatást teljes egészében Kínában végzi. Ezzel együtt a Foxconn is tervezi új külföldi, így elsősorban délkelet-ázsiai (Vietnam, India) gyáregységek építését.