:

Szerző: Koi Tamás

2020. február 26. 14:48

Rászállt a koronavírus-álhírekre a Facebook

Komolyabban veszi a koronavírus (COVID-19) terjedésével kapcsolatba hozható fizetett tartalmak moderációját a Facebook. A cég mostantól minden hirdetést és hirdetőt blokkol, mely gyógymódot ígér, illetve olyan információkat közlő tartalmakra mutat, melyet kifejezetten megtévesztő és pánikkeltő céllal hoztak létre.

Szigorúan veszi a koronavírussal kapcsolatos tartalmak, különösen a fizetett hirdetések szűrését a Facebook, melyen a vírus terjedésének kezdete óta elképesztő mennyiségű álhírt vagy éppen a helyzeten nyerészkedő hirdetéseket tettek közzé. A közösségi oldal szóvivője a Business Insidernek adott nyilatkozatában megerősítette, hogy mind a hagyományos tartalmi felületeken, mind a kifejezetten hirdetési céllal üzemeltetett marketplace-en bannolni fogja azokat a hirdetéseket, melyek (hamis) gyógymódot reklámoznak, vagy olyan tartalmakra mutatnak, melyek alkalmasak a pánikkeltésre.

A Facebook nem egészen egy hónappal ezelőtt, a vírus kitörésének kezdetekor már közölte, hogy szűrni fogja a félrevezető tartalmakat, álhíreket, akkor azonban nem adott egyértelmű választ a cég arra, hogy mi lesz a fentiek alapján kifogásolható fizetett hirdetések sorsa. A cég a korábbi nyilatkozatok alapján az oldalon megjelenő állítások tényszerűségét ellenőrző metódussal igyekszik elejét venni az álhírek és a víruspánikot kihasználó hirdetők túlburjánzásának.

fakenews_covid19

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Hasonló módszerrel küzd a közösségi oldal a különböző, oltásellenes tartalmak és csoportok ellen: A cég tavaly közölte, hogy az ilyen oldalakat a jövőben semmilyen ajánlóban nem szerepelteti, illetve nem teszi lehetővé az adminisztrátorok számára, hogy a potenciális célcsoportot targetált hirdetésekkel bombázzák. A koronavírus terjedése másfajta csoportok megjelenését is eredményezte, így több olyan adok/veszek csoport is létrejött már, mely a vírus elleni védekezés egyik fő eszközét, a szájmaszkokat kínálja nagy tételben.

A koronavíruson nyerészkedők nem csak a Facebookon jelentek meg, más platformok is küzdenek elsősorban a mesterségesen felvert árak megzabolázásával. Ilyen például az Amazon, mely a napokban körlevélben értesítette az érintett partnereket arról, hogy minden olyan hirdetést és eladói profilt töröl, mely szokatlanul magas extra profittal kínál védőfelszerelést, így elsősorban szájmaszkot a vásárlóknak.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról