Amerikában menekülnek fizetős tévétől, itthon nő az előfizetőszám
Soha nem csökkent olyan mértékben az amerikai tévéelőfizetők száma, mint tavaly, miközben itthon éppen ellentétes folyamat zajlik, noha lényegesen lassabban.
Eddig soha nem látott mértékben apadt tavaly az amerikai műholdas és vezetékes tévészolgáltatók előfizető bázisának mérete - derül ki a MoffettNathanson elemzéséből, melyet a Variety közölt. A piaci becslések szerint az amerikai fizetőstévé-szolgáltatók tavaly összesen mintegy hatmillió előfizetőt vesztettek, azaz egyetlen év alatt elveszítették teljes ügyfélbázisuk 7%-át. A cord cutting jelenség tehát továbbra is rendkívül erősen mutatkozik meg az Egyesült Államokban, mindebből azonban hazánkban semmit nem érezni - legalábbis egyelőre.
A felmérések szerint az amerikai ügyfelek az egyébként is borsos árak további növekedése miatt kötteti ki a kábeltévét, vagy szereli le az ingatlanról a műholdas vételre szolgáló parabolaantennát. A kutatócég szerint a szolgáltatók már meg sem próbálnak különféle akciókkal gátat szabni a jelenségnek, eközben az sem tesz túl jót az átlagos árszintnek, hogy a kisebb, tipikusan nyomottabb áron dolgozó szolgáltatók sorra bezárnak. Az egykori előfizetők jórészt valamelyik streaming videoszolgáltatást választják annak érdekében, hogy tartaloméhségüket csillapítsák.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A hagyományos értelemben vett fizetős tévé aranykora egyébként 2009-ben volt az Egyesült Államokban, akkor az amerikai háztartások 87,8%-nak volt kábeltévés vagy műholdas előfizetése, míg ma ez az arány becslések szerint 65 százalék körüli.
Ehhez képest Magyarországon éppen ellentétes trendek látszanak megvalósulni, dacára annak, hogy már itthon is rendelkezésre áll bőséges lokalizált streaming tartalomválaszték. Ezt ugyanakkor egyelőre láthatóan az amerikai árszinthez képest lényegesen olcsóbb fizetőstévé-előfizetések kiegészítéseként használják még elsősorban hazánkban, nem pedig helyettesítőként. A magyar piaci statisztikák szerint míg 2018. novemberében a 9 legjelentősebb piaci szereplőnek 3,369 millió előfizetője volt, addig tavaly novemberben ez a szám 3,391 millióra nőtt.
Hazánkban inkább egyfajta technológiai átrendeződés zajlik a háttérben, egyrészt az analóg előfizetések fokozatos csökkenésével, másrészt a kábeles előfizetések erősödésével a vezeték nélküli platformok, így leginkább a műholdas vétel rovására.